رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 14:09 شماره خبر : 8909 https://diyareaftab.ir/short/VwnKl 0
کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:

کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی گفت: پیش‌بینی بارش فصلی برای پاییز امسال به این گونه نیست که اصلا بارش نداشته باشیم ولی در مجموع پیش‌بینی به‌گونه است که بارش در پاییز امسال ۷۰ درصد کمتر از حد نرمال است.

غلامرضا مرادی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان مرکزی گفت: به‌دلیل ناپایداری‌هایی موجود در جو برای وضعیت هوای این هفته نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد ولی کاهش دما برای این هفته پیش‌بینی شده است که با آن رو به رو خواهیم بود.

وی افزود: کاهش دمایی که این هفته با آن مواجه هستیم بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده که برای کشاورزان از لحاظ خسارت می‌تواند آسیب‌زا باشد به طوری که در مناطق سردسیر کاهش دما به حدود صفر و در بعضی از مناطق کوهستانی نیز ممکن است دمای زیر صفر امسال برای اولین بار داشته باشیم که این کاهش دما برای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: این هفته احتمال بارش‌هایی وجود دارد ولی فعلاً پیش‌بینی جو برای بارش خیلی کم است ولی خروجی بعضی از مدل‌ها احتمال بارش‌ها وجود دارد که این مدل را روز سه‌شنبه برای شما استان پیش‌بینی شده که احتمال بارش‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته باشیم.

مرادی در رابطه پیش‌بینی بارش کم برای پاییز امسال خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بارش فصلی برای پاییز امسال به این گونه نیست که اصلا بارش نداشته باشیم ولی در مجموع پیش‌بینی به‌گونه است که بارش در پاییز امسال ۷۰ درصد کمتر از حد نرمال است و پیش‌بینی احتمال بارش‌ها در حد نرمال ۲۰ درصد خواهد بود.

وی عنوان کرد: در اواخر پاییز منتهی به زمستان پیش‌بینی شده که بارش‌ها یک مقدار بهتر شود. پیش‌بینی‌های فصلی بلندمدت زیاد قابل اعتماد نیست زیرا ممکن است مدل‌های هواشناسی تا هفته‌های بعد دچار تغییراتی شود و به اصطلاح یک سیستم سینوپتیک وارد شود و بارش‌های زیادی را منجر شود و به اندازه یک ماه بارش داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: عمده پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته به احتمال زیاد بارش‌ها در پاییز امسال نسبت به بلندمدت کمتر است و اگر تغییراتی نیز ایجاد شود پیش‌بینی‌ها نیز به‌روزرسانی می‌شود و اطلاع‌رسانی نیز خواهد شد.

مرادی در پایان تصریح کرد: با کاهش دمایی که این هفته با آن مواجه هستیم به کشاورزان و گلخانه‌داران توصیه می‌کنیم با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در رابطه با برداشت محصولات و شرایط گلخانه در ارتباط باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار