رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکزی عنوان کرد:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: ترافیک ورودی شهر، به‌ویژه محور اراک -شازند و تقاطع سنجان، با کمربند جنوبی، از پر ترافیک‌ترین محورهای ورودی شهر اراک هستند، که با نصب دوربین کنترل سرعت، برطرف می‌شود.

به گزارش 《دیار آفتاب》؛ سیدعلی حسینی، امروز، در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی، با حضور استاندار مرکزی و شهردار اراک و دیگر مسئولین استان، در ساختمان استانداری مرکزی، پیرامون تحلیل وضعیت و کاهش تصادفات استان، با بررسی برنامه‌هایی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی مطرح شد، گفت: استان مرکزی و به ویژه شهرستان اراک، در مسیر اصلی راه ارتباطی شرق به غرب کشور قرار دارد، فلذا این امر باعث می‌شود، که با جدیت و دقت بیشتری، به مسیرهای ورودی و کنترل ترافیک در خارج و داخل شهر بپردازیم.

وی، عبور و مرور مبادی‌های ورودی شهرستان اراک را مهم دانست و بیان کرد: ترافیک ورودی شهر، به‌ویژه محور اراک - شازند و تقاطع سنجان، با کمربند جنوبی، از پر ترافیک‌ترین محورهای ورودی شهر اراک هستند، که باید با در نظر گرفتن تقاطع‌های غیر هم‌سطح ورودی شهر و کنترل سرعت با دوربین، این امر برطرف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، عنوان کرد: وضعیت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، از نظر امنیتی، وضعیت مطلوبی ندارد، زیرا مانع دید پلیس راه می‌شود و همچنین مقرر شود که بخشی از این تابلوها، برای فرهنگ‌سازی جاده‌ای، به پلیس راهنمایی و رانندگی اختصاص یابد.

حسینی، اظهار کرد: تحویل ساختمان جدید پلیس راه محور اراک بروجرد، برخورد با تخلفات خودروهای شوتی، از دیگر اقداماتی است، که در دست اجراست.

وی، آمار تصادفات موتوری و عابرین پیاده را مطرح کرد و گفت: محل تصادفات متوفیان عابرین پیاده در سطح شهرستان اراک شناسی شده است و فروشندگان موتورسیکلت باید مشتریان خود را موظف به خریداری کلاه کاسکت، همراه با وسیله نقلیه خود کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شیب زیرگذر تقاطع غیر هم‌سطح میدان انقلاب در شهر اراک، که محل خطرناکی برای تصادفات جاده‌ای علی‌الخصوص برای ماشین‌های سنگین است، باید مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی، احداث مجتمع خدمات رفاهی، در محور جنوبی ساوه همدان را در دست اقدام دانست و عنوان کرد: باید هرچه سریع‌تر، وضعیت چراغ‌های روشنایی در تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها، به سطح مطلوبی برسد.

همچنین استاندار مرکزی در این جلسه، ضمن بررسی برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، گفت: طرح زمستانی جاده‌ای، تا آذرماه سال جاری باید پیگیری و اجرایی شود.

مخلص‌الائمه، ضمن تاکید آمادگی دستگاه‌های اجرایی، برای بارش‌های جاده‌ای، افزود: با توجه به نزدیکی بارش‌های پاییزی، باید مرمت جاده‌ها، با سرعت بیشتری انجام شود.

وی، عنوان کرد: احداث پایگاه پلیس‌راه، در برخی محورهای استان مرکزی، در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار