رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
یادداشت؛

شهردار اراک که دغدغه رفع آلودگی هوای اراک را دارد، برنامه‌ریزی داشته باشند تا با اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا، بخشی از آلودگی هوای اراک از این طریق مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «دیار آفتاب»؛ عصر روز سه‌شنبه تجمع اعتراضی جمعی از شهروندان اراکی به مازوت‌سوزی نیروگاه شازند به‌عنوان یکی از عوامل آلوده‌کننده هوای اراک در پیاده راه امیرکبیر شهر اراک برگزار شد و علیرضا محمودی شهردار اراک نیز به همراه خانواده خود در این تجمع حضور یافت.

 

هرچند محمودی شهردار اراک مدت کوتاهی است که به‌عنوان شهردار اراک انتخاب شده است (۱۷ مهرماه امسال با رأی اعضای شورای شهر اراک به‌عنوان شهردار انتخاب و حکم وی یکم آذرماه توسط وزارت کشور تائید شد) و به‌عنوان شهروند می‌تواند به مازوت‌سوزی نیروگاه معترض باشد، ولی نمی‌توان از کنار این موضوع هم به‌سادگی عبور کرد که بخشی عمده‌ای از آلودگی هوای اراک ناشی از تردد خودروها است. به‌گونه‌ای که بر اساس مطالعات صورت گرفته در سال ۸۴، ۵۲ درصد سهم آلودگی هوای اراک مربوط به صنایع و ۴۸ درصد مربوط به خودروها بوده است. توجه به این موضوع می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

و از طرفی بخش عمده‌ای از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک به شهرداری اراک بر می‌گردد که با اجرای این مصوبات بخش عمده‌ای از آلودگی هوای اراک مرتفع می‌شود.

اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌های ترافیکی شهر، گسترش، بهسازی و نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی شهر اراک و حومه، گازسوز نمودن ناوگان شبکه حمل و نقل عمومی شهر، گسترش پارکینگ‌های عمومی، ساماندهی پایانه‌ای حمل بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری اراک، هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک، اولویت خروج خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک شهر اراک به‌ویژه «اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی»، توسعه فضای سبز و… بخشی از اقداماتی است که بر اساس مصوب کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک باید توسط شهرداری انجام شود.

هرچند برخی مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک توسط شهرداری در سال‌های گذشته انجام شده است ولی هنوز هم خیلی از مصوبات اجرایی نشده است و می‌طلبد شهردار اراک که دغدغه رفع آلودگی هوای اراک را دارد، برنامه‌ریزی داشته باشند تا با اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا، بخشی از آلودگی هوا از این طریق مرتفع شود.

 

محمدرضا داودآبادی

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار