رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-02 07:58 شماره خبر : 8987 https://diyareaftab.ir/short/eGmbY 0
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه:

رئیس‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان فعالان فرهنگی آتش‌به‌اختیار جبهه انقلاب شناخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ احمد جوانمرد عصر سه‌شنبه در دیدار با کارکنان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ساوه گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان فعالان فرهنگی آتش‌ به‌اختیار جبهه انقلاب شناخته می‌شوند که با تلاش‌های خود در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی نظام، به‌ویژه در حوزه فرهنگ دینی، قدم‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: ریشه اکثر آسیب‌های اجتماعی در تضعیف باور‌های دینی نهفته است و باید برنامه‌های فرهنگی، به‌ویژه در مساجد، به‌گونه‌ای هدفگذاری شوند که این باور‌ها را تقویت کنند.

جوانمرد اجرای برنامه‌های جذاب برای نوجوانان و جوانان در مساجد را با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان در رشته‌های مختلف راهگشا دانسته و ابراز داشت که مساجد باید به محلی برای برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی عمومی تبدیل شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلوه نیز تأکید کرد که هماهنگی میان ارکان مساجد، شامل کانون‌های مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیات‌امنای مساجد، تحت رهبری امامان جماعت، مهم‌ترین و مؤثرترین راهکار برای رونق هرچه بیشتر مساجد است.

وی کانون‌های مساجد را زینت و بازوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد و از تمامی فعالان فرهنگی مساجد خواست تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام و انقلاب یاری دهند.

شایان ذکر است که در ابتدای این جلسه، محمدمهدی کارکن، مسئول دبیرخانه رسیدگی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط کانون‌های فرهنگی مساجد ساوه ارائه نمود و به فعالیت‌های مؤثر در جهت جذب جوانان و ارتقاء فرهنگ دینی اشاره کرد. این همکاری‌ها و همفکری‌ها می‌تواند به عنوان یک الگو در سایر شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار