رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-27 04:40 شماره خبر : 8886 https://diyareaftab.ir/short/VWRxk 0
کارشناس مسائل فرهنگی:

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: کامل‌ترین نیکی‌ها صلح‌رحم است، لذا در حدیث قدسی آمده هر کس صله‌رحم کند او را به رحمت خویش متصل سازم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی شریفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص صلح‌رحم گفت: سفارشی که اسلام برای اهمیت صلح‌رحم برای مسلمانان توصیف کرده بسیار مهم است، لذا صلح‌رحم از دو کلمه صلح و رحم تشکیل شده که صلح به معنای احسان و دوستی و رحم به معنی بستگان و اقوام است.

وی بیان کرد: رسول اکرم (ص) در روایتی نقل کرده‌اند در زندگی دنیوی شهادت برای هر کس یک بار اتفاق خواهد افتاد لذا ایشان فرمودند هر کس به سوی خویشاوندان خود با جان و مالش قدم بردارد و قصد آن صلح‌رحم باشد اجر ۱۰۰ شهیدی که در جنگ شهید شده را به ایشان خواهد داد.

کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: اهمیت و ارزش صلح‌رحم در نگرش و نگاه اسلام خیلی زیاد است و برای این موضوع هم آثاری ذکر شده، لذا در خصوص صلح‌رحم آمده که دیدار با خانواده، دوستان، خویشاوندان طول عمر انسان را زیاد می‌کند.

شریفی در خصوص آثار دیگر صلح رحم افزود: صلح رحم باعث می‌شود روزی انسان گسترش پیدا کند و تاثیر گذار خود را بر روزی نشان دهد، لذا گرفتاری‌ها و دردهای دنیو انسان توسط صلح رحم کنترول خواهد شد بنابر این صلح رحم برای افزایش طول عمر انسان و سلامتی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) در روایتی می‌فرمایند کامل‌ترین نیکی‌ها صلح رحم است، لذا در حدیث قدسی آمده هر کس صله رحم کند او را به رحمت خویش متصل سازم و هر کس قطع رحم کند، او را از رحمت خویش دور نمایم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار