رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/30 Monday - 2024 21 October الاثنين ، 18 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-30 14:35 شماره خبر : 8960 https://diyareaftab.ir/short/NgKgY 0
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: استاندار جدید استان مرکزی در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه معرفی می‌شود.

ولی‌الله بیاتی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با گزینه‌های احتمالی انتخاب استاندار استان مرکزی گفت: برای انتخاب استاندار مرکزی گزینه‌های مختلفی وجود داشت که بین ستاد پزشکیان در استان، مجمع نمایندگان استان مرکزی و همچنین هیات دولت صحبت‌ها و نظراتی ارائه شد، که گزینه‌های مختلفی در این بین مطرح شدند.

وی افزود: گزینه مد نظر استانداری به احتمال زیاد تا آخر هفته تعیین و تکلیف می‌شود و در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه استاندار جدید مرکزی اعلام خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه گزینه برای انتخاب استاندار مرکزی نهایی شده تا در نهایت یکی از این سه نفر سکان استانداری مرکزی را برعهده بگیرد و سعی بر این شده شخصی را پیشنهاد دهیم که در استان مرکزی کار مدیریتی انجام داده باشد.

بیاتی در خصوص بومی بودن گزینه استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بومی بودن در انتخاب استاندار از این جهت اهمیت دارد که شناخت کافی نسبت به استان مرکزی داشته باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌های یک استاندار کارآمد اظهار کرد: یکی از ملاک‌های انتخاب استاندار داشتن تخصص، تجربه و سابقه کارمدیریتی در وزارت کشور است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از تخصص‌های مدیر استانی باید در پروژهای عمرانی و صنعتی تخصص داشته باشد زیرا در حال حاضر در استان مرکزی درگیر این موضوع هستیم.

بیاتی ادامه داد: شخصی باید به‌عنوان استاندار انتخاب شود که استان مرکزی را کاملا بشناسد و کل استان را به یک چشم ببیند و به نوعی در وزارت کشور رشد کرده و ارتباطات کشوری داشته باشد.

وی در رابطه با معیارهای انتخاب استاندار تصریح کرد: معیارهای که در جلسات برای انتخاب استاندار در نظر گرفته شده است عبار است از: ۱- تخصص و تجربه داشته باشد. ۲- کارآمد باشد یعنی رزومه قوی داشته باشد. ۳- بومی بودن یعنی شناخت کافی و کامل نسبت به استان داشته باشد. ۴- در مجموعه وزارت کشور رشد کرده باشد. ۵- مردم‌دار باشد و با مردم تعامل داشته باشد.  

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار