رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-27 13:47 شماره خبر : 8002 https://diyareaftab.ir/short/4yjJ1 0
امام جمعه موقت اراک:

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه عزت امت اسلامی در سایه اتحاد فراهم می‌شود گفت: همه مسلمانان جهان باید امروز برای نابودی رژیم جنایت‌کار و کودک‌کش صهیونیستی متحد و وحدت‌کلمه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل‌سنت سراسر کشور، گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله هویت امت اسلامی، اشاره و تأکید کردند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه هویت امت اسلامی فارغ از مرز بندهای جغرافیایی تعریف می‌شود بیان کرد: در این مسیر کشورهای مسلمان در سایه اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات مسلمانان و همه آزادی‌خواهان قدم بر می‌دارند.

وی در ادامه در خصوص وحدت جامعه اسلامی حول محور مقاومت، فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: همه مسلمانان جهان باید امروز برای نابودی رژیم جنایت‌کار و کودک‌کش صهیونیستی متحد و وحدت‌کلمه داشته باشند تا این رژیم خبیث و خون‌خوار صهیونیستی از بین برود که جنایات خود را بر سر مردم مظلوم و ستم دیده غزه تمام کند. 

عبداللهی افزود: خداوند متعال پیغمبر اکرم (ص) را موجبات رحمت خواندند و عالمیان هم از وجود رحمت پیغمبر اکرم (ص) بهره‌مند هستند، لذا وحدت بین مسلمین یعنی وحدت بین شیعه و سنی که یک بازوی قوی برای ادامه دادن راه و روش حضرت محمد مصطفی (ص) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عزت امت اسلامی در سایه اتحاد فراهم می‌شود بیان کرد: بعثت پیغمبر اکرم (ص) موجب شد که انسان‌ها به حول دوستی و کنار گذاشتن مشکلات و اختلافات در کنار یکدیگر قرار گیرند، لذا وحدت و یک‌پارچگی مسلمانان موجب شد کفر را از بین ببرد و توسعه اسلام را بنا کنند.

امام جمعه موقت اراک عنوان کرد: شعاری که خداوند متعال برای حضرت محمد (ص) در نظر گرفته رحمت العالمین است، رحمت العالمین یعنی عطوفت، گفتار، راستی، محبت و صداقت که ایشان امین مردم هم بود که مسلمین با اینکه با یکدیگر اختلاف داشتند اما بر اثر برخورد محبت‌آمیز پیغمبر اکرم (ص) خود را اصلاح و در بهترین برخورد خود را در برابر برادر دینی خود قرار می‌دادند.

عبداللهی در خصوص وحدت و رحمت پیغمبر خدا تصریح کرد: هر کسی که می‌خواهد هم در دنیا و آخرت سر بلند باشد از پیغمبر خدا باید تبعیت کند، لذا همین دلیل باعث شد که همه دنیا بداند که پیغمبر خدا موجب وحدت و رحمت در تمام عالم است.

وی اظهار کرد: بحث وحدت اسلامی مهمترین سخن پیغمبر اکرم (ص) است، لذا حضرت محمد مصطفی (ص) موکدا به مسلمانان پرهیز از اختلافات را گوش‌زد می‌کرد تا برادری و برابری در بین مسلمین رواج پیدا کند، لذا تابع پیغمبر خدا باید این روش‌ها را سر لوحه زندگی خود قرار دهد.

انتهای خبر /

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار