رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-05-04 09:37 شماره خبر : 6932 https://diyareaftab.ir/short/Vd52m 0
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان مرکزی هزار مگاوات است گفت: مصرف بی‌رویه برق در استان 77 هزار و ۵۱۴ مگاوات ثبت شده است.

محمود محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: از امروز تا هفته پیشه‌رو پیش‌بینی می‌شود افزایش گرما روند صعودی داشته باشد، این افزایش گرما در تمام دنیا حاکم هست، لذا به‌منظور جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری برق استان خواهشمندیم همشهریان برای مدیریت بهتر در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی بیان کرد: مدیریت توزیع برق استان در نظر دارد با محوریت پایداری شبکه از قطعی برق جلوگیری کند که این موضوع با مشارکت و همکاری مردم محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: به‌ازای افزایش هر یک درجه دما یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بار به شبکه‌های سراسری برق کشور فشار وارد می‌کند.

محمودی تصریح کرد: پیش‌بینی شده مصرف برق از امروز در کشور افزایشی باشد لذا رکورد مصرف برق در کشور ۵ بار شکسته شده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان مرکزی هزار مگاوات است گفت: مصرف بی‌رویه برق در استان 77 هزار و ۵۱۴ مگاوات ثبت شده است.

محمودی با اشاره به اینکه  مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف برق بسیار کارساز است اظهار کرد: در صورتی که مردم در مصرف برق صرفه‌جویی مناسبی داشته باشند کنترل خاموشی‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مردم باید در زمان‌های اوج مصرف استفاده از وسایل پُر مصرف مثل جاروبرقی، ماشین‌لباسشوی، ماشین‌ظرفشویی و اتو را به حد اقل برسانند، لذا استفاده از وسایل سرمایش را در درجه مطلوب قرار دهند تا دمای بین ۲۵ تا ۲۸ باشد.

محمودی بیان کرد: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در روز و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ در شب هست لذا با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲ شب استمرار پیک مصرف را داریم که باید با مدیریت بهینه‌سازی شود تا با قطعی برق در شبانه روز روبه‌رو نشویم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار