رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-02 19:25 شماره خبر : 6985 https://diyareaftab.ir/short/4aj75 0
فرمانده سپاه ناحیه اراک:

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: پنجم مردادماه روز ایثار مردم اراک است و باید با کمک هم در تبیین این روز مهم تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمد مهجوری، امروز، در نشست خبری فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در روز حماسه، ایثار و مقاومت شهر اراک، با اصحاب رسانه گفت: گرامیداشت شهدای اراک در روز پنجم مردادماه، نه تنها وظیفه سپاه و بسیج است، بلکه مردم این شهر نیز باید نقش موثری در برگزاری آن داشته باشند.

وی افزود: در روز پنجم مردادماه سال ۱۳۶۱، ۸۰ نفر از رزمندگان اراکی در عملیات رمضان شهید شدند که از این تعداد، پیکر مطهر ۷۲ تن از این شهدا در خاک عراق باقی مانده بودند که تا پس از گذشت بیش از ۱۲ سال پیکر تعدادی از آن‌ها به وطن بازگشت اما همچنان چندتن از شهدا از جمله حمید جهان‌پناه هنوز پیدا نشده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: پنجم مردادماه روز ایثار مردم اراک است و بسیاری از مردم استان مرکزی و به خصوص شهر اراک، اطلاعات کافی درباره روز پنجم مردادماه ندارند و باید با کمک هم در تبیین این روز مهم تلاش کرد.

مهجوری عنوان کرد: در روز پنجم مرداد سال ۱۳۶۵، پنج کارخانه در اراک توسط بمباران تخریب شدند و در همین سال، ۸۷ نفر در اراک شهید شدند و لازم به ذکر است که بدانیم استان مرکزی افتخار دارد که ۶ هزار و ۲۰۰ شهید خود را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار