رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-03 12:28 شماره خبر : 7004 https://diyareaftab.ir/short/4zRZr 0
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب:

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب گفت: در حمله نابرابر رژیم بعثی به واحدهای تولیدی اراک، شرکت صنایع آذرآب پنج شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ صفدرعلی اسدی روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت شهدای پنج پنج اراک ( پنجم مردادماه) در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک گفت: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذرآب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیرقابل انکار می‌باشد، صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح، گلوله توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.

وی در این رابطه افزود: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد و طی آن، کارخانجات «صنایع آذرآب»، «آلومنیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفتند که موجب شهادت ۷۸ تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب تاکید کرد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذرآب پنج شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.  

اسدی بیان کرد: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس بواسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادر تخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذرآب بعد از بمباران صنایع و تشیع با شکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت و ساز این صنعت آسیب دیده را از سر گرفتند، صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیراند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب خاطرنشان کرد: قلب تپنده صنعت آذرآب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد این واحد صنعتی همواره در اوج است.

اسدی عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از ۱۰ طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و با توجه به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

 

شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است
شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است
شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است
شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است
شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است
شرکت «آذرآب» 5 شهید تقدیم انقلاب کرده است

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار