رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

پتروشیمی شازند امروز در قالب جام رسانه‌ای امید، میزبان اهالی رسانه‌ای استان مرکزی بود، تا از نزدیک شاهد دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان مرکزی باشند.

به گزارش دیار آفتاب؛ امیدآفرینی از مقوله‌های مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است چراکه جامعه‌ای دارای امید جامعه‌ای پویا، بالنده و زنده است.
جمعی از اهالی رسانه‌ای استان مرکزی در قالب جام رسانه‌ای امید از بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی شازند بازدید کردند.


پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر
پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر

پتروشیمی شازند به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه در سال ۱۳۷۲ بهره برداری شد.

پتروشیمی شازند بیشترین تنوع تولیدات را در سطح صنایع پتروشیمی کشور دارد و بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات میانی و نهایی شامل اتیلن، پروپلین، برش چهار کربنه، هیدروکربن‌های هیدروژنه شده و انواع محصولات پلیمری و شیمیایی در گرید و درجه‌بندی‌های مختلف در ۱۷ واحد فرآیندی و ۶ واحد یوتیلیتی این مجتمع تولید می‌شود.

پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر
پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر

ایران پنجمین کشور دنیا در تولید کاتالیست روپک

قاسم ساکی روز چهارشنبه در نشست جام رسانه‌ای امید استان مرکزی در پتروشیمی شازند، گفت: داخل مجتمع پتروشیمی شازند سه مخزن بزرگ آب وجود دارد به دلیل اینکه برای تولید محصولات به آب نیاز داریم. بیشتر پتروشیمی‌ها در نزدیک ساحل‌ها ایجاد شده است مانند پتروشیمی‌های موجود در خلیج فارس که کنار ساحل احداث شده‌اند. پتروشیمی شازند جزوه معدود پتروشیمی‌هایی است که مرکز استان است و آب مورد نیاز خود را از چاه‌های آب زیر زمینی تامین می‌کند. این سه مخزن در حدود ۱۰۰ هزار متر مکعب گنجایش ذخیره آبی دارند که قرار است بزودی آب مورد نیاز مجتمع را از فاضلاب شهری شهر مهاجران استفاده کنیم.

وی، خاطر نشان کرد: اولین محصولی که پتروشیمی برای تولید نیاز دارد، نفتا یا همان نفت خام سبک و سنگین است. حجم مخازن نفتای مجتمع پتروشیمی شازند ۵۰ هزار تن است که بیش از نصف مخازن در حدود ۳۰ هزار تن نفتا وجود دارد. برای اینکه بخواهیم محصولات متنوع تولید کنیم روزانه حدود ۳ هزار تن نفتا نیاز است.

معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، گفت: مجتمع پتروشیمی شازند جزوه معدود پتروشیمی‌هایی است که خود مجمتع در حال تولید برق است. سوخت مورد نیاز برای تولید برق در این واحد گاز طبیعی است.

ساکی، افزود: مجتمع پتروشیمی شازند با تولید کاتالیست روپک، ایران را جزوه پنج کشور تولید کننده این کاتالیست در دنیا کنار چهار کشور چین، آلمان، فرانسه و آمریکا قرار داده است. کاتالیست روپک با باور به جوانان و توان داخلی به عنوان یک تجارت پرسود با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع پتروشیمی شازند تولید می‌شود. با تولید کاتالیست روپک، سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال سودآوری برای شرکت ایجاد کرده است.

پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر
پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر


وی، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در مجتمع پتروشیمی شازند تولید شده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۶ درصد رشد دارد.

معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، با اشاره به اینکه این واحد قلب مجتمع پتروشیمی محسوب می‌شود گفت: به دلیل سازه‌های لوله‌ای که دارد، جزوه یکی از واحد بصری مجتمع‌های پتروشیمی محسوب می‌شود. مواد تولید شده از نفتا ابتدا وارد این واحد شده و بعد از تصفیه در واحد مسیر بعدی محصول مشخص می‌شود که به کدام واحد ارسال شود. دو محصول اتیلن و پروپیلن از واحد استخراج می‌شود.

وی افزود: مجتمع پتروشیمی شازند در جریان بیماری کرونا که بیمارستان‌ها با کمبود اکسیژن مواجه شده بودند پیش قدم شد و بیش از چهار هزار تن اکسیژن را رایگان در اختیار بیمارستان‌های استان مرکزی و کشور قرار داد.

ساکی، ادامه داد: همچنین واحد پلی پروپیلن در دوران کرونا برای تولید ماده اولیه ماسک، سرنگ و ظرف‌های سرم است که پتروشیمی شازند بار دیگر در تولید این محصول در دوران کرونا پیش قدم شده بود. پتروشیمی شازند تنها شرکتی است که در کشور ماده اولیه پلاستیک سرم را تولید می‌کند.

وی، در پایان تصریح کرد: واحد بسته بندی، واحد پایانی در مجمتع پتروشیمی شازند محسوب می‌شود. محصولات مجتمع در این واحد در کیسه‌هایی با وزن‌های ۲۵ کیلویی با سرعت ۱۲۰۰ کیسه در ساعت بسته بندی می‌شود. کیسه‌های ۲۵ کیلویی در ۱۰ردیف پنج تایی بسته بندی می‌شود این گونه بسته به دلیل حمل و نقل مطمئن‌تر انجام می‌شود.

پتروشیمی شازند میزبان جام رسانه‌ای امید+تصاویر

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای بوده، که در بسیاری حوزه‌ها در دنیا حرف برای گفتن دارد و این برای دشمنان قابل تحمل نیست، در همین راستا برای کم‌رنگ کردند دستاورهای انقلاب، با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای سعی در بزرگنمایی مشکلات دارد تا دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرد، برگزاری برنامه‌های نظیر جام رسانه‌ای امید (با معرفی دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف) در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار