رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 06:17 شماره خبر : 5147 https://diyareaftab.ir/short/4XlZy 0
کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با «دیار آفتاب»:

کارشناس مسائل مذهبی یکی از فضائل حضرت معصومه(س) را شفاعت‌کنندگی ایشان در روز جزا عنوان کرد و گفت: زمانی که به زیارت ایشان می‌رویم شفیع ما در روز قیامت خواهند بود.

حجت‌الاسلام مصطفی شریفی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با سبک زندگانی حضرت معصومه(س) گفت: میلاد با سعادت و فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) را به همه دوستداران، شیعیان، پیروان بانوی کریمه و همچنین روز دختر را به دختران غیور و مومن و مقتدر ایران و مسلمان به‌ویژه دختران صبور، غیور و مظلوم غزه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: حضرت معصومه(س) در یکم ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشودند که از بانوان با جلالت و مکرم شیعه هستند، وی از فرزندان امام موسی کاظم و خواهر بزرگوار حضرت امام رضا(ع) است و دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های بی‌نظیری هستند که شاید کسی را کم نظیر مثل ایشان باشد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند که «انّ قُمْ حَرَمیٖ وَ حَرَمِ وَلَدیٖ مِنْ بَعْدیٖ»: «بدانید که قم حرم من و حرم فرزندان پس از من است و زنی از فرزندان من در این شهر در می‌گذرد که او دختر موسی بن جعفر است که این نشان دهنده مقام والای این بانوی بزگوار است.

شریفی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) از چند سال قبل به مردم قم و دیگران نوید می‌دهد که این بانوی بزرگوار در این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

 

حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است

وی عنوان کرد: از فضایل اخلاقی حضرت معصومه(س) می‌توان به عبادات بی‌نظیر، خضوع و بندگی ایشان در مقابل خدای متعال نام برد و یکی از ویژگی‌های بارز ایشان محدثه بودن به معنای روایت‌کنندگان حدیث است. علامه امینی نیز در کتاب شریف الغدیر خود به بعضی از اسنادی که به حضرت معصومه(س) برمی‌گردد اشاره کردند.

کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: یکی دیگر از فضائل حضرت معصومه(س) شفاعت‌کنندگی ایشان در روز جزا است و زمانی که به زیارت ایشان می‌رویم شفیع ما در روز قیامت هستند و همانند حضرت فاطمه زهرا(س) شفاعت‌کننده شیعیان خود خواهند بود.

شریفی در رابطه با یکی از ویژگی‌های ایشان که لقب معصومه است، گفت: لقب معصومه یعنی دارای ایشان مانند حضرت زینب(س) به مقام عصمت و پاکی از خطا و مصون از گناه هستند که نشان دهنده مقام والا و بلند مرتبه وی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار