رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-03-16 16:16 شماره خبر : 5684 https://diyareaftab.ir/short/Vd55l 0
یادداشت؛

امام راحل برای امت تنها یک شخصیت دینی و سیاسی نبود بلکه امام راحل برای ما یک راه بود، صراط بود، میزان، ملاک، اسوه و الگو بود و با رفتنش راهش باقی ماند و ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ خسرو نعیمی در یادداشتی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی رحمه‌الله و قیام خونین ۱۵ خرداد نوشت: درود بر روح ملکوتی امام خمینی(ره) که بنیان انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و سلام بر شهیدان که با خونشان این نهال را یاری نموده و به درخت تناوری مبدل ساختند.

 درود خدا بر همه ملت ایران که سالگرد ملکوتی امام راحل را تکریم کرده و میثاقشان با خون شهیدان و بیعتشان را با مقام معظم رهبری استوار ساختند. 

خردادماه بار غم بر دوش ما نهاده است، 14 خرداد با رحلت امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد با شهادت‌ها و جویبار خون رنگ غم و غربت و ماتم به خود گرفته است و ما صبوری پیشه کردیم چون جز صبر بر تقدیر خدا و مشیت حق نمی‌توان کاری کرد. 

امام راحل برای امت تنها یک شخصیت دینی و سیاسی نبود بلکه امام راحل برای ما یک راه بود، صراط بود، میزان، ملاک، اسوه و الگو بود و با رفتنش راهش باقی ماند و ادامه یافت. 

در قیام 15 خرداد نیز اگرچه طاغوتیان می‌پنداشتند اگر در نیمه شب امام‌خمینی(ره) را از خانه‌اش ربوده و به زندان و تبعید ببرند گام‌های ره‌پوی پیروانش از رفتن می‌ماند ولی چنین نشد و راه امام در فریادها و خروش‌ها ادامه یافت. 

امروز نیز اگر امام راحل روی در نقاب خاک کشیده است ولی فرزندان داغدارش از راه امام و کلام‌ امام مشعلی افروخته تا راه بشریت امروز تیره نماند و آرمان امام خمینی در سرار جهان طنین انداز شده است.

 اگر چشم دل را بگشاییم امروز امام امت در هر خانه، اداره، مدرسه، موسسه، کوچه و خیابان به امامت ایستاده و راهش سایبان امت است و نگاهش چتری از حمایت بر سر ملت گسترده و به هدایت معنوی مشغول است. 

امروز ما درس اسلام و انقلاب را در صفحات صحیفه نور و وصیت‌نامه که کتاب درس و عمل است می‌خوانیم و منشورها، فریاد برائت‌ها، پیام استقامت‌ها، راه زندگی و خط و مشی ما را روشن می‌کند. 

نیمه خرداد سرشار از الهام است، هم یاد حماسه‌سازان سال 42 را تجدید می‌کند و هم یادآور ارتحال امام انقلاب و احیاگر اسلام است.

 ما بیعت‌گرانی جان برکف، گوش به فرمان و به اینکه رشته ولایت‌فقیه دینداری ما را به اطاعت از خدا و رسول‌خدا پیوند دهد امیدوار هستیم، ان‌شاءالله خداوند ما را لایق دل و جان سپردن به حبل‌المتین که در رهبری تجلی می‌یابد، قرار دهد.

خسرو نعیمی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار