رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-12 09:36 شماره خبر : 521 https://diyareaftab.ir/short/ND33V 0
مدیر حوزه علمیه ساوه:

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(ص) ساوه گفت: وحدت اسلامی به‌عنوان پایه اصلی حفظ منافع امت اسلامی است.

 به گزارش «دیارآفتاب»؛ نجیبه خاتون کرمی در گفتگو با نار خبر، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب و یا شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و هم‌بستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

 مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(ص) ساوه افزود: وحدت به‌طور کلی و همه‌جانبه به معنی حفظ منافع امت اسلامی است، یعنی بتوانیم تشخیص بدیم منافع امت اسلامی در چیست و در واقع اشتراک عمل در برابر نقش‌های استکبار داشته باشیم.

 کرمی تأکید کرد: وحدت و انسجام میان مسلمانان از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشبرد جامعه به شمار می‌آید که در صورت نبود آن مشکلات فراوانی گریبان گیر آن جامعه خواهد شد.

وی گفت: یکی از دلایل ضرورت وحدت اسلامی، بهره‌گیری حداکثری از اسلام است و مصلحت جامعهٔ اسلامی اقتضا می‌کند که مسلمانان حول محور مشترک خود، به اتحاد برسند.

 مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(ص) ساوه در ادامه افزود: یکی از راهکارهای وحدت اسلامی، آشنایی مسلمانان با آموزه‌های دینی است و در آیات متعدد مسلمانان به همگرایی دعوت شده‌اند، در برخی از آیات همه مسلمانان برادران دینی خوانده شده و مرزهای جغرافیایی و ملی نادیده گرفته شده است.

 کرمی با اشاره به ایجاد وحدت بیشتر بین مذهب شیعه و سنی تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌شود بین شیعه و سنی وحدت ایجاد کرد برگزاری اعیاد و جشن‌های ویژه میلاد ائمه، برگزاری نماز جماعت و گفتمان علمی است.

وی در ادامه افزود: یکی از راهکارهای وحدت اسلامی، آشنایی مسلمانان با آموزه‌های دینی است و در آیات متعدد مسلمانان به همگرایی دعوت شده‌اند، در برخی از آیات همه مسلمانان برادران دینی خوانده شده و مرزهای جغرافیایی و ملی نادیده گرفته شده است.

 مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(ص) ساوه گفت: مسلمانان با توجه به دشمن مشترکی که اصل اسلام و کشورهای اسلامی و مردم جهان اسلام را مورد مذمت قرار داده است، باید در حفظ و تداوم همیشگی وحدت بکوشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار