رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-25 00:06 شماره خبر : 173 https://diyareaftab.ir/short/NYBl4 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: برای توسعه و پیشرفت یک ملت، امنیت و وحدت میان افراد جامعه نیاز است.

به گزارش《دیار آفتاب》؛ آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر جمعه ۲۴ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین عرض تشکر و قدردانی از مردم استان مرکزی و کلان‌شهر اراک، بابت حضور باشکوه خود در مراسمات ماه‌های محرم و صفر، گفت: زندگانی انسان در دنیای فانی، تمام شدنی است و عالم آخرت با نعمات بی‌پایانش، سرای جاودانه برای همه انسان‌ها است.

وی مردم را به تقوای الهی توصیه کرد و افزود: دنیا محل امتحان الهی است و انسان با بهره‌مندی از برکات الهی و چراغ هدایت انبیاء، امامان و معصومین، از این آزمون الهی سربلند بیرون می‌آید.

امام جمعه اراک بیان کرد: خداوند دو نوع کرامت به انسان ارزانی داشته است، یکی کرامت ذاتی و دیگری کرامت اکتسابی است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کرامت ذاتی در سرشت انسان، از زمان تولدش در او نهفته است، اما کرامت اکتسابی با مجاهدت‌ها‌ و تلاش‌های او به‌دست می‌آید.

وی در خصوص نعمت‌های الهی عنوان کرد: نعمت‌هایی که خداوند به انسان می‌دهد، شامل نعمات ذاتی از جمله نعمت زندگی کردن، دیدن، شنیدن، خوردن و آشامیدن، راه‌رفتن و تکلم است و نعمات اکتسابی از جمله سلامتی، آرامش، رفاه، تشکیل خانواده و موفقیت‌های اجتماعی است، که با تقوای الهی و تلاش، کسب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: گرامی‌ترین انسان‌ها در پیشگاه خداوند، باتقواترین آن‌ها است و چون خداوند با نعمت‌های خود به انسان‌ها اکرام فرموده است، فلذا وظیفه انسان‌ها این است که به همنوعان خود یاری رسانند و آن‌ها را از نعمت‌های خداوند بهرمند سازند.

دری نجف‌آبادی اشاره کرد: اگر حکومت‌های جهان، دارای کرامت اخلاقی باشند، هیچ جنگ و خونریزی در دنیا اتفاق نخواهد افتاد.

وی مکارم اخلاقی را نیاز بشریت دانست و ادامه داد: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مبعوث شد تا میان بشریت، کرامت اخلاقی را ترویج دهد و به آنها بیاموزد که مکارم اخلاقی یعنی رعایت عدالت، حق و باطل و بهره‌مندی از فضیلت‌های الهی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به حادثه اغتشاشات سال گذشته در کشور، عنوان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، با برپایی شبکه‌های معاند و ضد دین، مردم کشور را به اغتشاش و آسیب به نظام و اموال عمومی، دعوت می‌کردند، که توطئه‌شان با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی و همچنین با آگاهی مردم کشور ایران خنثی شد.

دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: مردم شریف استان مرکزی و هم‌وطنان عزیز، در دام نیرنگ‌های بیگانگان قرار نگیرند و با بصیرت، آگاهی، تدبیر و بهره‌مندی از بیانات رهبری، مانع دسیسه‌چینی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شوند و از توطئه آن‌ها جلوگیری کنند.

وی خطاب‌ به کشورهای معاند و دشمنان مردم ایران بیان کرد: مقابله با نظام اسلامی، گناهی نابخشودنی است و هر حکومتی بخواهد امنیت مردم کشور ایران را از بین ببرد، با جوابی قاطع و کوبنده ملت ایران مواجه خواهد شد.

امام‌جمعه اراک با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان در خصوص امنیت و وحدت ملی عنوان کرد: برای توسعه و پیشرفت یک ملت، امنیت و وحدت میان افراد جامعه نیاز است و مردم و دستگاه‌های نظامی کشور، باید با آگاهی، وحدت و بصیرت، امنیت کشور را افزایش دهند.

دری نجف‌آبادی ضمن یادآور شدن کاهش تورم در جامعه، خاطرنشان کرد: افزایش تولید ناخالص ملی، باعث مطلوبیت سطح اقتصادی جامعه و کاهش تورم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار