رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-15 11:56 شماره خبر : 1292 https://diyareaftab.ir/short/4ygGV 0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: هیئت‌های اجرایی برآمده از خود مردم است و در واقع خود مردم انتخابات را برگزار می‌کنند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ بهنام نظری، صبح امروز در نشست مشترک اعضای هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی، گفت: ضمن خیر مقدم و خدا قوت به هیئت‌های اجرایی علی‌رغم تغییرات در قانون، دستورالعمل‌ها را به‌خوبی اجرا کردند.

وی، افزود: از روز اول به فرمانداری‌ها اعلام شده است که دولت سیزدهم برابر قانون دایه‌دار این است که در کنار نظارت از ابتدا تا انتهای انتخابات حضور و مشارکت خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، بیان کرد: ضمن استقلال حضور در اجرا و نظارت بر انتخابات، عامل به قانون نیز هستیم.
نظری، عنوان کرد: دست اندرکاران انتخابات در چند وقت اخیر تا پاسی از شب برخی استعلامات برای مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی را به‌صورت الکترونیکی انجام داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در رابطه با قانون و تبصره ماده ۶۰ انتخابات، خاطر نشان کرد: هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت ثبت نام با توجه به نتایج به‌دست آمده از بررسی‌های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام‌شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون را مورد رسیدگی قرار بدهند و رو نوشتی از مدارک و اسناد را همراه نتیجه به هیئت‌های نظارت اعلام کنند. در تبصره ماده ۶۰ نیز آمده رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس باید مستند به قانون و براساس مدارک و اسناد معتبر باشد.

نظری، در ادامه گفت: هیئت‌های اجرایی به‌خوبی آشنا هستند که در بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مستندات مدارکی که داوطلبان ارائه کردند، احراز صلاحیت آنها انجام شود تا حق کسی از بین نرود، باید در چهارچوب قانون انتخابات برگزار شود تا دشمن بار دیگر شکست را تجربه کند.

وی، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل اخیر سیاسی را نباید مواضع انقلابی مخلوط کنیم و راهبردهای چهار مولفه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت نیز رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، عنوان کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح یکشنبه ۱۴ آبان ماه آغاز و تا ساعت ۱۸ شنبه ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.

نظری، تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی دو روز فرصت دارند تا نتیجه را به هیئت نظارت و در نهایت به خود داوطلب اعلام کنند.

وی، در رابطه با صحبت‌های رئیس‌جمهور در مورد انتخابات، گفت: دولت فقط برگزار کننده انتخابات است و از شخص، حزب و گروهی جانب‌داری و حمایت نخواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی، در پایان تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی برآمده از خود مردم هستند و در واقع خود مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و هرچه را خود مردم اراده و انتخاب کنند با صیانت از رأی آنها ازصندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد.

 

هیئت‌های اجرایی برآمده از خود مردم است

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار