رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-02 13:12 شماره خبر : 6981 https://diyareaftab.ir/short/VwaRY 0
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای شهرهای اراک، ساوه و شازند امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امروز سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای فعال در کلانشهر اراک عدد ۱۰۶ را نشان داد که بیانگر وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

هوای اراک، ساوه و شازند در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اطلاعات دریافت شده از سامانه پایش کیفی هوای محیط زیست استان مرکزی، میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۰:۰۰ امروز سه‌شنبه ۲ مردادماه به عدد ۱۰۶ رسید، که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص‌ها در ایستگاه بلوار حافظیه، خیابان قائم مقام فراهانی و خیابان میرزای شیرازی شهر اراک در این ساعت به ترتیب بر روی عدد ۱۰۴، ۹۱ و ۱۲۲ قرار دارند که بیانگر شرایط ناسالم کیفیت هوای اراک برای گروه‌های حساس در روز جاری است.

همچنین در ساعت ۱۰:۰۰ امروز کیفیت هوای ساوه و شازند نیز با شاخص آلایندگی ۱۰۷ و ۱۳۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. ضمن هوای دلیجان نیز با شالخص آلایندگی ۹۱ در وضعیت قابل قبول قرار گرفته است.

در زمان آلودگی هوا این گیاهان را روی میزتان بگذارید

بالاخره که قرار نیست در آلودگی هوا، ادارات، موسسات، نهادها و حتی کارخانه‌ها تعطیل شوند و شما هم باید مانند بقیه به سرکار بروید، منتها برای شما هم یک پیشنهاد طلایی داریم و آن، اینکه برگ اکلیل کوهی (رزماری) یا بهارنارنج را همراه خودتان داشته باشید یا روی میزتان قرار دهید و هر از گاهی آن را بو کنید، همچنین بوییدن برگ شمعدانی عطری بسیار مفید است.

البته راهکارهای زیادی در این زمینه وجود دارد، اما اصل مهم این است که حواستان همیشه به تقویت سیستم ایمنی بدنتان باشد تا این چند ماه برای کم‌خطرتر سپری کنید.

هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس
هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس
هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس
هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس
هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس
هوای ۳ شهر استان ناسالم برای گروه‌های حساس

پیش‌بینی تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور 

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا نشان دهنده تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور است که موجب تقویت پتانسیل خیزش و انتقال گرد و خاک از این نواحی به استان و همچنین خیزش گرد و خاک محلی از نواحی مستعد استان بویژه نواحی حاشیه‌ای تالاب میقان طی این مدت خواهد شد.

لذا روز گذشته هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۴ اداره کل هواشناسی استان به دلیل کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا طی ساعاتی از امروز صادر شده است.

همچنین مطابق بررسی‌ها به دلیل اینکه جریانات شرقی با شدت کمتر در ساعاتی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه تداوم خواهد یافت، کماکان در برخی از نقاط استان پدیده گردوغبار و کاهش نسبی کیفیت هوا در برخی ساعات پیش بینی می‌شود.

از نظر دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد با تقویت الگوی تابستانه بر روی کشور دمای هوا از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده افزایش نسبتا محسوسی خواهد یافت و بیشینه دمای روزانه تا روز یکشنبه در مناطق گرمسیر استان به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ روز و سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار