رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجلاسیه استانی (نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی) دی ماه در استان مرکزی برگزار می‌گردد.

به گزارش «دیار آفتاب» به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی  با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب، گفت: این همایش با هدف شناسایی، تبیین و مطالبه گری علمی تحقق اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه کارشناسانه، دقیق و علمی است که نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضایی است و فرمایشات ایشان در این خصوص بسیار موثر و راهگشاست.

وی ادامه داد: برهمین اساس، این همایش با همت پژوهشگاه قوه قضائیه و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار و محورهای این اجلاسیه در ۱۴ موضوع دنبال می‌شود که برای هر استان یک محور تعیین شده است و محور «قوه قضائیه؛ تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها»، مختص استان مرکزی است.

نماینده عالی قوه قضائیه بیان داشت: استان مرکزی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر می‌باشد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت مغتنم، گام کوچکی در تبیین محور، تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها که به عنوان یکی از محورهای اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد، برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی خاطر نشان کرد: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بابست مبتنی بر مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD و ارائه به آدرس اراک-مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی-طبقه زیر همکف-دفتر معاونت حل اختلاف استان مرکزی (نماینده پژوهشگاه قوه قضائیه) ارسال نمایند و اجلاسیه استانی در مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ در دادگستری کل استان مرکزی با حضور مقامات ارشد قضایی، علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مقالاتی که اعتبار بالای علمی دارند در مجلات تخصصی حقوقی در سطح کشور و منطقه به چاپ خواهد رسید و از ناحیه قوه قضائیه از برگزیدگان این اجلاسیه، در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب و در سطح ملی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار