رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 11:13 شماره خبر : 8910 https://diyareaftab.ir/short/N2o7b 0
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و هفته فرهنگی اراک را باید با برنامه‌های مفرح و فرهنگی گرامی بداریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در آئین نواختن زنگ اراک که به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر در مدرسه صمصامی بیات اراک نواخته شد گفت: یاد شهیدان، رهبران و فرماندهان محور مقاومت را گرامی می‌داریم و برای پیروزی محور مقاومت برای مردم مظلوم و بی‌پناه غزه و لبنان دعا می‌کنیم.

وی بیان کرد: برنامه طراحی شده هفته فرهنگی اراک که به‌صورت نمادین در مدرسه تاریخی صمصامی در حال برگزاری است که مفتخریم آغاز این هفته فرهنگی پیوشت با تعلیم، آموزش و پرورش است که تمدن دیرینه تاریخی اراک را نشان می‌دهد، لذا با ساخت و پرورش‌دادن این مدرسه تاریخی در دل شهر اراک که مشرف به بازار تاریخی و بافت مهندسی شهرسازی اراک است که باعث شده این بنای تاریخی جزء بهترین بناهای تاریخی شهر اراک شناخته شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مدرسه تاریخی صمصامی بیات جزء اولین مدارس آموزش و تعلیم در کشور بوده است که هم‌اکنون این مدرسه فعال و در بخش آموزشی دانش‌آموزان را در بر گرفته و یکی از بهترین مدارس سطح شهر است، لذا این بنای تاریخی سالیانه هزاران نفر را برای بازدید از بنا و زنده نگه‌داشتن تاریخ اراک مهمان خود قرار می‌دهد البته باز سازی‌های جزئی انجام شده با حساسیت خاص این بازسازی به پایان رسیده است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و هفته فرهنگی اراک را باید با برنامه‌های مفرح و فرهنگی گرامی بداریم تا تاریخ این سرزمین را در دل خود حفظ کند، میرزا تقی خان امیرکبیر این سیاستمدار بزرگ به سبب لیاقت و شایستگی در انجام دادن امور دیوانی به (امیرنظام) ملقب شد و با آغاز سلطنت ناصرالدین شاه به صدراعظمی رسید و لقب «امیرکبیر» را به دست آورد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۲۸۲ یکی از رشته‌ها و عناوین درسی در مدرسه تاریخی صمصامی تعلیم زبان فرانسه بوده این نشان‌دهنده سطح بالا و شاخص بودن این مدرسه در سطح کشور بوده است.

استاندار مرکزی گفت: ذوالفقار بیات صمصامی تمام عمر خود را صرف و وقف تعلیم و فرهنگ دانش‌آموزان قرار داد تا سطح علم و دانش را بالا ببرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار