رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهرهای شازند و آستانه و ۱۰ روستای امروز، با حضور استاندار استان مرکزی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جمعی از مسئولان استانی و مردم، در شهرستان شازند برگزار و این مجتمع رسماً وارد فاز عملیاتی شد.

مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی با دو مخزن آب با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و تصفیه‌خانه‌ی آب با ظرفیت ۱۲۰ لیتر برثانیه در سوله‌ای به مساحت ۶۵۰ متر مربع احداث شده است.

برای اجرای این طرح همچین ۳۷.۵ کیلومتر خط انتقال آب اجرا و ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۳۵ لیتر برثانیه و پست برق ۱۶۰ کیلو ولت آمپر، احداث شده است.

این مجتمع آبرسانی شهرهای شازند، آستانه و روستاهای قلعه عباس‌آباد، ورقا، غینر، اکبرآباد، راشان، ده‌پول، قدمگاه، کزار، علی‌آباد و جمال‌آباد را با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهد داد.

برای احداث و راه‌اندازی مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار‌ هزینه شده است.

دولت مردمی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی مردم سراسر کشور به‌ویژه روستاها از آب شرب سالم و پایدار، طرح جهاد آبرسانی را به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ی عمرانی دولت در دست اجرا دارد.

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در شهرستان شازند در ۶ شهر و ۱۷۵ روستا با بیش از ۵۷ هزار مشترک به بالغ بر ۱۱۴ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

1403-02-12 21:54 شماره خبر : 5061 https://diyareaftab.ir/short/VwJ3q 0
نظرات