رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-11 11:42 شماره خبر : 7729 https://diyareaftab.ir/short/N2okY 0
عضو هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی:

عضو هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با اشاره به دستگیری مدیرعامل تلگرام گفت: هدف غرب در سایبری ذائقه و افکارسنجی و داده‌کاوی مخاطب در بستر تبادل اطلاعاتی است.

حجت‌الاسلام سعید حسنی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: در دوره استعمار فرانو پس از استعمار کهنه و نو طراحی برنامه‌ها طوری است که مردم خود تقاضای حاکمیت فرهنگی، سیاسی در عرصه‌های مختلف توسط مستکبرین داشته باشند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار کرد: پیاده کردن اهداف استعماری کشورهای مستکبر در فضای مجازی و سایبر در این دوره جز با اشراف اطلاعاتی افکار مردم دنیا امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: غرب با آگاهی از نوع سلیقه و افکار و داده‌های مخاطبین کشورها برای آنها سبک زندگی مورد توجه خود که مبتنی بر انسان محوری و مادی‌گرایی که همان شهوترانی و مظاهر مادی است، طراحی می‌کنند و این یعنی افول انسانیت است.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: راهبرد کلان اسلام براساس آموزه‌های فقهی، امنیت بخشی کامل و همه جانبه در سطوح و ابعاد زندگی انسان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی ادامه داد: یکی از دستاوردهای امنیت در فضای سایبر ایجاد کرسی‌های علمی و شناسنامه‌دار کردن افراد فعال در این بستر است که مشخص نماید چه کسانی صاحب‌نظر و چه افرادی راهزن فکری به‌شمار می‌روند.

وی بیان داشت: از دیگر فواید فضای مجازی همراه امنیت آزادی بیان به‌معنای درست است که غرب آن حذف و کنترل می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: غرب با حمایت بعضی از سرمایه‌داران صهیونیست و ایجاد تبلیغات رسانه‌ای سنگین توسط افرادی که در راستای تحقق اهداف صهیونیستی هستند مثل صاحب و طراح تلگرام که در بازداشت فرانسه است را برجسته می‌کنند و در میان کشمکش سیاسی میان برخی دولت‌های اروپایی و دیگر دولت‌ها در عرصه قدرت‌نمایی کار را به آنجا می‌رسانند که برای به رخ کشیدن قدرت خود به دنیا، مالک تلگرام را دستگیر می‌کنند البته اهداف دیگری هم از این اقدام در سر دارند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اضافه کرد: اسلام با تضارب آرا و آزاداندیشی در چارچوب منطق و به‌دور از دغل بازی و مغالطه، فکر انسان رشد می‌کند و افکار در کنار هم قرار می‌گیرد و موجب رشد افکار نو خواهد شد و این جز با ایجاد کرسی‌های علمی و مشخص بودن مدیران گروه‌ها و کانال‌های تبادل اطلاعات و شفافیت کامل ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبین باید در امنیت باشند تا کرسی‌های علمی و خبری جایگاه حقوقی و شان آنها ایمن باشد افزود: در این صورت اطلاعات محرمانه و داده‌ها مورد دستبرد قرار نمی‌گیرد و در بلندمدت آزادی بیان شکل خواهد گرفت و در غیر این صورت افراد غیر صاحب‌نظر از هم تشخیص داده نمی‌شود و آنها خود را صاحب‌نظر جلوه می‌کنند و جریان پوپولیستی و عوام‌فریبانه خود بر موج احساسات مردم و مخاطب سوار می‌شوند و با فریب‌کاری و مغالطه عامه مردم را دچار اختلال و تشویش اذهان می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسنی بیان‌کرد: راهبرد کشور ما ایجاد امنیت همه‌جانبه برای محیط زیست انسان حقیقی و فیزیکی است در حالی که غربی‌های مدعی آزادی بیان با افرادی که افکار خود را در معرض عموم جامعه قرار می‌دهند برخورد دوگانه دارند.

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار