رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-22 16:27 شماره خبر : 7901 https://diyareaftab.ir/short/4PJvq 0
کارشناس مذهبی مطرح کرد:

کارشناس مذهبی گفت: کوشش‌های علمی در دفاع از آئین اسلام و رد اشکال.ها و شبهات مخالفان و نیز تبیین اندیشه صحیح اسلامی از جمله اقدامات امام عسکری (ع) بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فاطمه بهرامی در گفتگو با خبرنگار آوای زرندیه اظهار کرد: امام عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان در سال ۲۳۲ هجری قمری چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم حضرت هادی (ع) و مادرش بانوی پارسا و شایسته است که برخی از او به نام (سوسن) یاد کرده‌اند.

وی افزود: این بانوی گرامی از زنان نیکوکار و دارای بینش اسلامی بود و در فضیلت او همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) پناهگاه و نقطه اتکای شیعیان در آن مقطع بسیار بحرانی و پراضطراب بود. 

بهرامی تصریح کرد: از آنجا که پیشوای یازدهم به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسکر سکونت (اجباری) داشت به همین جهت عسکری نامیده می شود. 

وی در خصوص القاب حضرت گفت: از مشهورترین القاب دیگر حضرت (نقی) و (زکی) و کنیه‌اش (ابوحمد) است. 

بهرامی در ادامه گفت: گواه قدرت شیعیان اعتراف عبیدالله و زید (معتمد) عباسی به این موضوع است. اینکه پس از شهادت حضرت عسکری (ع) برادرش جعفر(کذاب) نزد عبیدالله رفت و گفت؛ منصب برادرم را به من واگذار کن، من در برابر آن سالیانه 20 هزار دینار به تو می دهم و زید به اون پرخاش کرد و گفت: احمق خلیفه آن قدر به روی کسانی که پدر و مادر برادر تو را امام می دانند. شمشیر کشید تا بلکه بتواند آنان را از این عقیده برگرداند ولی نتوانست و تمام کوشش‌هایی که کرد توفیقی بدست نیاورد اینک اگر تو در نظر شیعیان امام باشی نیازی به خلیفه و غیرخلیفه نداری و اگر در نظر آنان چنین مقامی نداشته باشی کوشش ما در این راه کوچکترین فایده‌ای نخواهد داشت. 

وی در پایان گفت: کوشش‌های علمی در دفاع از آئین اسلام و رد اشکال‌ها و شبهات مخالفان و نیز تبیین اندیشه صحیح اسلامی از جمله اقدامات امام عسکری (ع) بوده است
 
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار