رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس سازمان بسیج مداحان استان مرکزی مطرح کرد:

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی، با بیان اینکه مداحان اهل بیت(ع) در جبهه‌ها روحیه جهادی و شهادت‌طلبی رزمندگان را تقویت می‌کردند، گفت: ایجاد شور حسینی و فضای معنوی در جبهه‌ها را مدیون حضور مداحانی هستیم.

ابوالفضل ربیعی، به مناسبت گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس و نقش مداحان در این دوران در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت: قشرهای مختلف مردم از جمله رزمندگان و مداحان در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشتند تا از وطن خود دفاع کنند.
وی، بیان کرد: رزمندگان به واسطه حرفه و مهارت خود در جبهه‌ها حضور داشتند تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کنند، در این میان مداحان نیز مانند دیگر رزمندگان با لبیک به پیام حضرت امام خمینی(ره) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند.
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی، ادامه داد: مداحان اهل بیت(ع) علاوه بر دفاع از مرزهای میهن به خواندن نوحه در زمان‌های عزاداری و قرائت دعا نیز می‌پرداختند.
ربیعی، با اشاره به نقش مداحان در جبهه‌ها افزود: فرماندهان در بسیاری از عملیات‌ها برای افزایش روحیه نیروهای خود از مداحان کمک می‌گرفتند که این نشان دهنده نقش موثر مداحان در تقویت روحیه معنوی و جهادی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل است.
وی، با بیان اینکه مداحان اهل بیت(ع) در جبهه‌ها روحیه جهادی و شهادت‌طلبی رزمندگان را تقویت می‌کردند، گفت: ایجاد شور حسینی و فضای معنوی در جبهه‌ها را مدیون حضور مداحانی هستیم که هر بار با نام بردن از امام حسین(ع) روحیه شهادت‌طلبی را در بین رزمندگان تقویت می‌کردند.
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به نقش مداحان در جهاد تبیین، افزود: مداحان در شرایط کنونی نیز در جهت زنده نگه داشتن آرمان‌های امام، شهدا و ترویج فرهنگ و اسلام ناب محمّدی(ص) تلاش می‌کنند.
ربیعی، با اشاره به برنامه‌های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی استان مرکزی، در پایان تصریح کرد: برنامه‌ای با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۶ مهر در قالب معرفی شهدای شاخص مداح در فضای مجازی، تجلیل از مداحان رزمنده و جانباز، تولید و استفاده از تولیدات فرهنگی هنری با موضوع شهدای مداح و پخش این آثار در فضای مجازی و رسانه و همچنین تقدیر و تجلیل از هیات‌های مذهبی که نسبت به شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس اقدام ارزشی کرده‌اند، انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار