رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
با حضور منتقد ادبی و طنزپرداز؛

نشست آموزش شعرسرایی با حضور اسماعیل امینی در کتابخانه دکتر حصیبی کلانشهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ صبح امروز نشست آموزش شعرسرایی با حضور اسماعیل امینی، منتقد ادبی و طنزپرداز در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی شهر اراک برگزار شد.

امینی گفت: در روزگاری قرار داریم که اسباب پریشانی فکر زیاد شده است و انسان فرصت زیادی برای فکر کردن ندارد و شعر طنز راهی برای فرار از روزمرگی‌هاست که می‌تواند حال همه را خوب کند.

وی افزود: طنز در کشور ما دستخوش اغراض سیاسی، تبلیغی، تجاری و… شده است در حالی که غرض اصلی طنز اصلاح انسان است و طنزی که غیر از این باشد نه به نفع طنز و نه به نفع انسان است.

منتقد ادبی و طنزپرداز بیان کرد: ما اگر بخواهیم جنس واقعی شعر طنز را ارایه کنیم بسیاری تشخیص نمی‌دهند که این شعر طنز است. نمونه الگویی در این زمینه شعر طنز عمران صلاحی است که می‌تواند در این زمینه کتاب معیار باشد.

در این نشست موضوعات کاربردی مربوط به شعر از وزن، قافیه، تحولات زبانی، فنون بلاغی و شیوه نقد بحث و بررسی شد و در مورد اینکه اساساً چه نوشته‌های مکتوب را طنز می‌دانیم و چه زمینه‌هایی برای آموزش شعر طنز وجود دارد و برخی از فنون علمی مربوط به آفرینش شعر طنز برای شرکت کنندگان توضیح داده شد.

نشست آموزش شعرسرایی در اراک برگزار شد
نشست آموزش شعرسرایی در اراک برگزار شد
نشست آموزش شعرسرایی در اراک برگزار شد
نشست آموزش شعرسرایی در اراک برگزار شد

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار