رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-21 11:40 شماره خبر : 2719 https://diyareaftab.ir/short/NYKJk 0
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد مردم کم‌تحرک هستند ۵۰ درصد آنان نسبت به انجام ورزش تمایلی ندارند که این‌ موضوع در قشر کارمند جامعه بیشتر است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ مسعود پیرایش، صبح امروز، در همایش مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد مردم کم‌تحرک هستند ۵۰ درصد آنان نسبت به انجام ورزش بی‌رقبت‌اند که این‌ موضوع در قشر کارمند جامعه بیشتر است.

وی افزود: قانون، ورزش را بر چهار مورد ورزش پایه ویژه آموزش و پرورش، ورزش قهرمانی ویژه سازمان وزارت ورزش و جوانان، ورزش همگانی ویژه شهرداری و ورزش حرفه‌ای ویژه بخش خصوصی، دسته‌بندی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، مردم را پای‌کار بیاورد و چالش‌های کاهش توجه به ورزش را التیام ببخشد.

پیرایش عنوان کرد: به همت این وزارت و مشارکت مردم، ورزش گل‌کوچیک طراحی شده و هم‌اکنون در سطح شهر در محله‌های متناسب با این ورزش، در حال انجام است.

 خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه ون و ۳۰ دستگاه میدل‌باس، برای خدمت‌رسانی به مردم

داود قربانی، رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک در این جلسه گفت: شهرداری‌ها باید توجه ویژه‌ای به محله‌های کم‌برخوردار داشته باشند.

وی با بیان این که نباید شورای شهرداری بود بلکه باید شورای شهر باشیم، افزود: شهرداری‌ها بیشتر به آسفالت‌کاری خیابان‌ها می‌پردازند و کمتر توجهی به زیباسازی شهر دارند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک، با انتقاد به آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش فقط به بحث آموزش علمی می‌پردازد، گرچه که این امر موثر است اما باید به فرهنگ‌سازی و آموزش آن هم پرداخته شود، چرا که هزینه آموزش آن کمتر از عوارض عدم فرهنگ‌سازی مردم و جامعه است.

قربانی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه ون و ۳۰ دستگاه میدل‌باس خریداری و به شهرداری اراک داده شده تا هم در کاهش آلودگی هوای شهر موثر باشد هم حمل و نقل عمومی در مناطق کم‌برخوردار در دسترس مردم قرار بگیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار