رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-21 11:33 شماره خبر : 2718 https://diyareaftab.ir/short/NBr2W 0
استاندار مرکزی:

استاندار استان مرکزی گفت: موکب‌های انتخاباتی، زیر نظر شهرداری‌ها و جوانان انقلابی شکل گیرد تا با هم‌افزایی و همکاری، برای پرشور کردن انتخابات و مشارکت بیشتر، تاثیرگذار باشد.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه، صبح امروز، در همایش مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی، شهرداری را جزئی از حکمرانی کشور دانست و گفت: بیش‌ از ۷۰ درصد از مطالبات مردم استان مرکزی مربوط به شهرداری‌ها است.

وی افزود: مردم در مطالبات خود تفاوتی در شهرداری‌ها، شورای شهر، امام جمعه، استاندار و نمایندگان مجلس قائل نیستند و همه عرضه و تقاضا‌ها را به چشم دولت می‌بینند، فلذا هر کم‌کاری و عدم انجام وظیفه و همچنین هر نقطه قوت و خدمت‌رسانی از هر ارگان، سازمان و مقامی، به نام دولت نوشته می‌شود.

استاندار استان مرکزی از اهمیت انتخابات گفت و عنوان کرد: انتخابات یک رویداد مهم است و با توجه به شرایط و وقایع بین‌المللی کشور و همچنین از نظر شرعی برای همگان مهم است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: جمهوری اسلامی، با حضور مردم حفظ می‌شود.

وی اظهار کرد: برای برگزاری پرشور انتخابات تلاش کنیم و اولویت خود را در مشارکت همه‌جانبه مردم در این رویداد ملی قرار دهیم.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مردم، موکب‌های انتخاباتی، زیر نظر شهرداری‌ها و جوانان انقلابی شکل گیرد تا با هم‌افزایی و همکاری، برای پرشور کردن انتخابات و مشارکت بیشتر، تاثیرگذار باشد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: شهرداران و اعضای شورای شهر هیچ جانبداری نسبت به کاندید خاصی از نمایندگان مجلس نکنند.

وی بیان کرد: باید تلاش شود که در کشور هر شهری اولین شود و با برندسازی شهری، فرهنگ شهر را ارتقا و جذب گردش‌گر را در شهرها افزایش دهیم.

استاندار استان مرکزی عنوان کرد: سیمای فرهنگی شهرها وظیفه شهرداری‌هاست و باید طرح‌های جامع شهری شتاب داده شود.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: شهرهایی که جمعیت کمی دارند باید امکان الحاق محدوده به شهر را داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره‌کل محیط زیست، واحدهای آلاینده را در شهر شناسایی کند و شهرداری‌ها هم موظف هستند که با دریافت عوارض آلاینده از این واحدهای آلاینده به زیباسازی، درختکاری و سرسبزسازی شهر بپردازند.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: هر سال باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شد، اما در هشت سال گذشته این امر تحقق نیافته است اما با این حال در استان مرکزی ۱۴۰۰ واحد مسکونی در طرح مسکن مهر ساخته شده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: شهردارها با قرار دادن یک رابط متعهد و اخلاق‌مدار، با دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی در تعامل باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار