رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/29 Sunday - 2024 20 October الأحد ، 17 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: حجاب و عفاف خود به تنهایی یکی از مولفه‌های عناصر فرهنگی و از سوی دیگر باعث استحکام خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در همایش عفاف، حجاب، خانواده و نشاط فرهنگی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: حجاب و عفاف خود به تنهایی یکی از مولفه‌های عناصر فرهنگی و از سوی دیگر باعث استحکام خانواده است.

وی اظهار کرد: خانواده جریان حیات فرهنگی را به سمتی که مطلوب است هدایت می‌کند و در حقیقت در چالش‌های حجاب و هدف‌گیری‌هایی که نظام سلطه و رسانه‌ی غرب گرفته است، قرار دارد.

استاندار مرکزی افزود: اگر در سطح جامعه چالش‌ها و مسائل متعددی وجود داشته باشد در راس امور کشور کارکرد خانواده قرار دارد که مورد هدف است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: چنانچه دشمنان در این مساله به هدف خود دست پیدا کنند در حوزه‌های سیاسی و به خصوص اقتصادی نیز به اهداف خود دست یافته‌ است.

استاندار مرکزی با اشاره به اغتشاشات سال ۱۴۰۰ گفت: در این حوادث آنچه روشن شد و به‌عنوان دستاورد مثبت بر ما معلوم شد که ما در حوزه فرهنگی کاری نکرده‌ایم، برنامه منسجمی نداشته و حداقل‌ها را رعایت نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر امنیتی لایه پوشاننده معضلات و اشکالات فرهنگی در جامعه ما بود که صرفاً لایه‌های آشکار وضعیت را پنهان می‌کند و با رویدادن این حوادث، لایه‌های زیرین و عظیم مسائل فرهنگی  که از دید تحلیلگران مخفی بود، آشکار شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: هرگز آنچه ظاهر و قابل مشاهده در جامعه است با لایه‌های زیرین فرهنگ پیرامون ما قابل مقایسه نیست و با حواس پنجگانه نمی‌توان مشاهده کرد و نیازمند بررسی‌های موشکافانه و شناخت دقیق‌تری است. قطعا نباید بر اساس ظاهر تصمیم‌گیری کرد چرا که اتفاق موثری نمی‌افتد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار