رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-28 09:59 شماره خبر : 8046 https://diyareaftab.ir/short/Vbo3g 0
رئیس حوزه علمیه آقاضیاءالدین اراک:

رئیس حوزه علمیه آقاضیاءالدین اراک با اشاره به اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت امت‌اسلامی است گفت: با تقویت امت‌اسلامی غزه، سوریه، جوانان میان‌مار و مسلمانان کشمیر زیر پرچم اسلام در امنیت خواهند ماند.

سید علی کیشانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل‌سنت سراسر کشور، گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی هفته وحدت را بر اساس مبانی دین و قرآن پایه‌گذاری کردند که وحدت مسلمین جهان را در این هفته گرامی دارند.


وی بیان کرد: در قرآن کریم توضیح داده شده در خصوص هفته وحدت، زیرا مشخص نکرده است شیعه یا سنی خطاب به تمام مسلمین است، لذا رهبرکبیر انقلاب اسلامی هفته وحدت را از دل قرآن استخراج کرده و شیعه و سنی همانند برادر باید در کنار یکدیگر با همدلی زندگی کنند.

رئیس حوزه علمیه آقاضیاءالدین اراک عنوان کرد: وحدت مسلمین یعنی یک امت واحد، مرز بین مسلمین وجود ندارد.

کیشانی افزود: شیعه و سنی در بسیاری از مباحث تخصصی مثل اصول و مبانی با یکدیگر مشترک هستند، لذا مشترکاتی که شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک می‌کند بسیار زیاد است پس نباید افرادی بی‌تجربه و بی‌مطالعه وارد این وحدت عظیم شیعه و سنی شود تا دامن‌زدن به اختلافات را به اوج برسانند.

وی بیان کرد: کشورهای غربی که از وحدت و همدلی مسلمانان وحشت دارند با ایجاد فرقه‌های انحرافی سعی بر اختلاف انداختن بین مسلمین را دارند تا این بازوی قوی اسلام را نابود کنند که با تفکر و تیزبینی رهبران مسلمین این اتفاق رخ نخواهد داد.

رئیس حوزه علمیه آقاضیاءالدین اراک تصریح کرد: مهمترین اساس مسلمین تقویت امت اسلامی است، لذا با تقویت امت اسلامی غزه، سوریه، جوانان میان‌مار و مسلمانان کشمیر زیر پرچم اسلام در امنیت خواهند ماند و با اتحاد و وحدت‌کلمه تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی از چشمه جوشان رسول‌الله سیراب خواهند شد.

کیشانی اظهار کرد: قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) مهمترین اصول واحده بین مسلمانان است، لذا اگر با وحدت و هم‌بستگی در امور یکدیگر موفق باشیم این کشتی نجات به سلامت به ساحل امن الهی خواهد رسید باید از اختلافات دست برداشته شود و تمام مسلمین با اتحاد راه حضرت محمد (ص) را ادامه دهند.

 

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار