رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-02 13:54 شماره خبر : 9008 https://diyareaftab.ir/short/enZOv 0
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: قرار بود امروز استاندار جدید مرکزی معرفی شود که به دلیل حضور نداشتن رئیس جمهور معرفی استاندار جدید مرکزی به تعویق افتاد.

ولی‌الله بیاتی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: معیارهای که در جلسات برای انتخاب استاندار در نظر گرفته شده است تخصص و تجربه، کارآمدی، بومی بودن، از مجموعه وزارت کشور بودن و  با مردم تعامل داشتند از ملاک‌های انتخاب استاندار است.

وی تاکید کرد: قرار بود امروز استاندار جدید مرکزی معرفی شود که به دلیل حضور نداشتن رئیس جمهور معرفی استاندار جدید مرکزی به تعویق افتاد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه گزینه برای انتخاب استاندار مرکزی نهایی شده تا در نهایت یکی از این سه نفر سکان استانداری مرکزی را برعهده بگیرد.

استان مرکزی که به واسطه جای دادن صنایع مهم و استراتژیکی در خود به ‌عنوان پایتخت صنعتی ایران شناخته می‌شود در سال ۵۶ بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده و با مساحتی معادل ۲۹ هزار ۵۳۰ کیلومترمربع حدود ۱٬۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر و ۶۶ دهستان است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نگاهی به استانداران مرکزی در گذر زمان

 

معرفی استاندار جدید مرکزی به تعویق افتاد

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار