رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-26 19:12 شماره خبر : 4036 https://diyareaftab.ir/short/NK6na 0
استاندار استان مرکزی:

استاندار استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از مشکلات خود را با مولدسازی حل کند، لذا شتاب‌بخشی در توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا کیفیت آموزش در سال آینده مد نظر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه عصر امروز در جلسهٔ شورای آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از مشکلات خود را با مولدسازی حل کند، لذا شتاب‌بخشی در توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا کیفیت آموزش در سال آینده مد نظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این اداره کل تکلیف دارد تا در سال آینده هنرستان‌های جوار صنعت را در شهرهای ساوه، اراک و دلیجان افزایش دهد لذا توسعه هنرستان‌های جوار صنعت در استان مرکزی در دستور کار است.


مولوی افزود: استان مرکزی در توسعه هنرستان‌ها، رتبه پنجم را در سطح کشور دارد در حالی که ۳۳ درصد فضای آموزشی این استان به هنرستان اختصاص داده شده که ۴۶ درصد دانش‌آموزان پایه دهم را شامل می‌شود لذا باید تا پایان برنامه هفته توسعه، ۵۵ درصد دانش‌آموزان استان، در هنرستان‌های جوار صنعت تحصیل کنند.


وی در خصوص آموزش به بی‌سوادان جامعه گفت: حجم تعداد بی‌سوادان در دوره‌های آموزش نهضت سوادآموزی استان از ۱۰ درصد به بالای ۵۲ درصد رسیده است که باید تدابیر ویژه‌ای در خصوص این موضوع، دیده شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: ۱۳۵ آموزگار نهضت سوادآموزی به صورت آزاد با آموزش و پرورش استان مرکزی همکاری دارند که عمده معلمین سوادآموز از معلمین بازنشسته هستند.


مولوی عنوان کرد: یکی از مشکلات نهضت سوادآموزی این است که بیشترین هزینه‌ها برای آموزش دهنده صرف می‌شود اما مشوقی به بی‌سوادان در نظر گرفته نشده است که باید در سطح ملی برای آن تدبیر اندیشیده شود.


وی گفت: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان از شهرداری اراک ۱۲ میلیارد ریال بود که امسال به ۵۰ میلیارد ریال رسیده است لذا شهرداری اراک ۲۴۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش بدهکار است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: تامین نیروی انسانی از دغدغه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی است و تاکنون یک نوبت آزمون استخدامی برگزار شده است، لذا ۲۲۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار