رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-29 06:39 شماره خبر : 6880 https://diyareaftab.ir/short/NgavR 0
رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: یکی از آموزه‌های عاشورا این است که انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر ستم و ستمگران سکوت کند و اگر سکوت کند، در واقع با ستمکار تفاوتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی خلیلی در گفتگو با خبرنگار اختصاصی گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ پیرامون پیامدهای واقعه عاشورا گفت: یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی در عالم، واقعه عاشورا است، واقعه‌ای که در فاصله زمان بسیار کوتاهی و منطقه جغرافیایی مشخصی رخ داده است.

وی بیان کرد: وقتی به درس‌های عاشورا می‌پردازیم با یک دریایی از پند و اندرز روبه‌رو می‌شویم که همه دلدادگان و عاشقان امام حسین(ع) را زندگی و سعادت اخروی را از این درس‌ها می‌آموزند.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: واقعه عاشورا فقط محدود به ارض کربلا نیست، بلکه درسی است برای همه عالمیان که شاهد تقابل حق علیه باطل باشند.

خلیلی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های قیام امام حسین(ع) درس زندگی آزادگی، عزتمندانه و بدون ذلت است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر دلیلی قیام امام حسین(ع) تبیین امر به‌ معروف و نهی از منکر است و عدم بیعت با کسی که نه از نظر سیاسی و نه دینی، جایگاه مطلوبی ندارد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امروز هم وظیفه ماست که هرجای عالم سیره پیامبر اسلام کم‌رنگ شد و ظلم افزایش یافت از امام حسین(ع) درس امر به معروف را فرا گیریم و مقابل ظلم ایستادگی کنیم.

خلیلی بیان کرد: مبارزه با ستیز و ستم، به ویژه توسط حاکمان ستم‌گر و برقراری عدل، یکی از اساسی‌ترین دروسی است که از عاشورا در زمینه رفتار سیاسی می‌توان گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از آموزه‌های عاشورا این است که انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر ستم و ستمگران سکوت کند و بی‌تفاوت بماند و اگر سکوت کند، در واقع با ستمکار تفاوتی ندارد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از پیام‌های اصلی واقعه عاشورا، توحید است، امام حسین(ع) با تحمل تمام سختی‌ها و مصائب، فقط به اطاعت از فرمان خداوند پرداخت تا بتواند جاهلیت را از بین ببرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار