رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری:

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساسی‌ترین روش تربیت این است که انسان را در یک جمع صالح و سالم قرار دهیم مسجد عالم‌ساز است.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از «سلام کمیجان»، آیت‌الله اراکی، شامگاه پنج‌شنبه در همایش ارکان مسجد در کمیجان گفت: در این نظام همه چیز جای خاص خود را دارد و اسلام یک نظام به هم پیوسته جامع و شامل است.

وی در ادامه با تشریح معنای مسجد و بیان چرا به مسجد خانه خدا گفته می‌شود، گفت: واژه مسجد یک واژه الهی است و بر همه مساجد صدق می‌کند و در قرآن کریم خداوند از مسجد با عنوان خانه‌ی من یاد کرده است و در احادیث داریم، خداوند فرموده است خانه‌های من در زمین مساجد هستند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سه شاکی و شکایت‌کننده  در عرصه قیامت وجود دارد و به نمایندگی از تمام مظلومان عالم است که اولین مورد کتاب و دومین مورد مسجد و سومین مورد عترت هستند.

آیت‌الله اراکی گفت: مسجد جایگاه اجتماع مردم است، مسجد است که باید مردم را گرد هم آورد.

وی در ادامه با این سوال که خدا کیست و ما خدا را چگونه می‌شناسیم، تصریح کرد: بعضی‌ها خدا را قبول دارند و در عین حال در جامعه، کس دیگر را جای خدا می‌نشانند، این شرک است و خدا فرمانروا است و فرمانی غیر از فرمان خدا در زندگی جاری کنیم شرک می‌شود، فرمانروای واحد جمع مردم را شکل می‌دهد و این فرمان است که مردم را به هم متصل می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تکید کرد: آن چیزی که باید جامعه را شکل دهد فرمان الهی است و عنوان ملک به معنای پادشاه، فرمانروا است و تنها اوست که حق فرمانروایی دارد، حتی رسول اکرم (ص) هم اول فرمانبر است و چون فرمانبر محض است حق دارد مردم را به فرمان خدا فرمان دهد فرمان از آن او است و فرمان در جامعه توسط امام روایت می‌شود و هر امام جماعت، نماینده امام اصلی است و امام‌هایی هستند که ما را به او وصل می‌کنند چون او اینها را قبول دارد و او اجازه داده است و رابط بین ما و امام زمان(عج)، ائمه جماعات هستند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان بیان داشت: چهار نوع مسجد داریم هر نوعش نقشی در مدیریت کلان دارد به ترتیب از جمله مورد اول، مسجد الحرام و دومین مورد، مسجد کوفه و سوم مسجدالاقصی است و چهارم مساجد دیگر هستند که خود شامل یک مسجد مرکزی و بعد مسجد جامع یا مسجد اعظم و بعد مسجد محله است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین روش تربیت این است که انسان را در یک جمع صالح و سالم قرار دهیم، چون مسجد عالم ساز است و در مسجد عالم پرورش پیدا می‌کند و مسجد است که انسان عادل می‌سازد.

مسجد عالم‌ساز است

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار