رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
جشن «چلچراغ آیه‌ها» در استان مرکزی برگزار می‌شود؛

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی گفت: سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عطرت، باهدف تببین، ترویج و گفتمان‌سازی با قرآن کریم و مقابله با سناریوی‌های روانی و رسانه‌ای دشمن، به صورت کشوری، در استان مرکزی در حال برگزار است.

ناصر خدادادیان، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص نحوه برگزاری مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها، گفت: سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عطرت، باهدف تبیین، ترویج و گفتمان‌سازی با قرآن کریم و مقابله با سناریوهای روانی و رسانه‌ای دشمن، برای مقابله و تخریب ساحت مقدس قرآن و اسلام ناب، در استان مرکزی در حال برگزار است.

وی، افزود: پنج هزار نفر شرکت‌کننده از زمان ثبت‌نام در تاریخ، ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان مرکزی در این مسابقه حضور پیدا کردند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، پیرامون زمان برگزاری مراحل مسابقات قرآنی، بیان کرد: از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۲ مسابقات حوزوی و از یکم شهریورماه تا ۱۵ مهرماه مسابقات مرحله ناحیه‌ای انجام می‌گردد. همچنین مرحله استانی از تاریخ ۲۵ مهرماه لغایت ۱۲ آبان ماه سال ۱۴۰۲ و مرحله کشوری از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ آذرماه انجام می‌پذیرد.

خدادادیان، عنوان کرد: جشن سراسری قرآن، هم‌زمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ص) در تاریخ ۱۰ مهرماه در شهر ساوه برگزار می‌شود که در آن، از نفرات برتر مسابقات قرآنی استانی، تقدیر به عمل می‌آید.

وی، با اشاره به رشته‌های برگزار شده در این مسابقه، اظهار کرد: مسابقات قرآنی در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی انجام می‌گیرد که در بخش فردی آن، ۲۴ رشته آوایی، چهار رشته معارف، سه رشته نهج‌البلاغه و چهار رشته صحیفه سجادیه وجود دارد.

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، اضافه کرد: در بخش خانوادگی، پدر و مادر به همراه دو فرزند، در این مسابقه قرآنی شرکت می‌کنند، به شکلی که باید پدر خانواده سوره «انسان» را صحیح خوانی کند و مادر خانواده به معنی سوره «معارج» مسلط باشد و همچنین باید فرزند بالای ۱۰ سال، یک جزء قرآن و فرزند کمتر از ۱۰ سال، پنج سوره کوتاه آخر قرآن را حفظ باشد.

خدادادیان، عنوان کرد: در بخش گروهی، چهار نفر به‌صورت تیمی، به شکلی که نفر اول حفظ سوره «معارج»، نفر دوم ارائه پنج دقیقه از مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و نفر سوم حفظ و ترجمه دعای ۲۴ صحیفه سجادیه را ارائه می‌دهد.

وی، پیرامون ویژگی‌های شرکت در این مسابقه، خاطرنشان کرد: شرکت در این مسابقه، محدودیت سنی ندارد و در مرحله نهایی مسابقات، نفرات برتر استان، با نفرات برتر کشورهای مقاومت، رقابت بین‌المللی برقرار می‌کنند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، در پاپان عنوان کرد: اختتامیه مسابقات قرآنی، در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۲ در همه شهرها انجام می‌گیرد که در استان مرکزی، شهر ساوه، برگزارکننده این اختتامیه است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار