رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-14 16:09 شماره خبر : 5066 https://diyareaftab.ir/short/VJ5n8 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: با کسانی که بازار دلار و مسئله اقتصاد را در دست گرفتند باید برخورد شود و مماشات نشود. باید مسئله تحریم خنثی‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دولت باید برای مسئله اقتصادی برنامه داشته باشد و اقدامات نقطه‌زن در این خصوص انجام دهد.

وی افزود: همان‌گونه که نظام در مسئله نظامی موفق عمل می‌کند در مسئله اقتصادی هم باید اقدام اساسی صورت گیرد. مسئولان نباید در برابر کسانی که معیشت مردم را نشانه گرفتند، بی‌تفاوت باشند و باید برخورد جدی شود.

سوری اظهار کرد: با کسانی که بازار دلار و مسئله اقتصاد را در دست گرفتند باید برخورد شود و مماشات نشود. باید مسئله تحریم خنثی‌ شود و نظام ما توان برقراری امنیت اقتصادی را دارد.

امام جمعه فرمهین گفت: قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی ناراحت هستند، بخاطر اینکه تمدن غربی را به چالش کشیده و باطل کرده است.

وی افزود: زنان باشرف و استعداد اسلامی معادلات دشمن را بهم زده‌اند، در نظام ما زن با شرف و حجاب می‌تواند مقامات الهی را طی کند و دشمن نتوانسته مسئله حجاب را خدشه‌دار کند.

سوری اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا فضا را از دشمن بگیریم، هر کاری که با عفت و حیا در منافات باشد، مورد تایید نیست.

امام جمعه فرمهین بیان کرد: در طرح نور همه پای کار بیاییم و وارد میدان شده و کمک‌کار باشیم. بر همه لازم است از دین دفاع کنیم.

وی گفت: نباید کاری کنیم که دشمن را در اجرای برنامه‌اش جریحه‌دار شود. بخصوص اگر مسئولیتی در جامعه داریم نباید نسبت به هجمه‌های دشمن بی‌تفاوت باشیم.

وی ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم گفت: کار معلم انسان‌سازی است، علم و دانش جایگاه بالایی دارد، عالمان و معلمان ما در دعوت به خدا و اجتناب از طاغوت وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

سوری با اشاره به هفته کار و کارگر اظهار کرد: هم کار و کارگر از نظر اسلام مورد عنایت است، کارفرما هم باید همت کند و وظایف خود را به درستی در قبال کار انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۳۴ باید همه حقوق و مزایایی کارگر پرداخت شود و در مشکلات کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور باید حقوق کارگران توسط کارفرمایان محقق شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار