رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-12 19:30 شماره خبر : 1196 https://diyareaftab.ir/short/4PgpN 0
امام جمعه ساوه مطرح کرد:

امام جمعه ساوه گفت: جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کشور فلسطین، جامعه اسلام را علیه رژیم صهیونیستی متحد کرده است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته شهرستان ساوه به ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرده و اظهار داشت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز فریاد و مبارزه و روز بزرگ مرگ بر آمریکاست.


وی افزود: ۱۳ آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند و همچنین به ما می‌آموزد که به آمریکا اصلاً نمی‌توان اعتماد کرد.

خطیب جمعه ساوه گفت: اعتماد به آمریکا یعنی سقوط از آزادی سیاسی و سقوط در ذلت و زبونی، چرا که هدف اصلی آمریکا در منطقه و جهان، حفظ منافع پوشالی و خودساخته خودش است. و آزادی‌بیان، حقوق‌بشر،... تنها نقابی است بر چهره این کشور تا ماهیت پلید دولت آمریکا بر افکار عمومی هویدا نشود.


وی ضمن سفارش به حضور دانش‌آموزان در تجمع روز شنبه بیان کرد: ان شاءالله آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند تا حضور قوی و دشمن شکنی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ۱۳ آبان، روز تبلور و بیداری و هوشیاری ملت بزرگ ایران و روز فریاد علیه استکبار و تبیین شعار مرگ بر آمریکا در فضای آسمان ایران اسلامی است.

رحیمی به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرده و افزود: در سال ۱۳۸۷ روز ۱۴ آبان را به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری کرده‌اند. فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ وسیع و گسترده‌ای است که میان عموم مردم رواج دارد، این فرهنگ عمومی هم در امور ظاهری مردم قابل تصور است. مانند شکل لباس مردم و نحوه معماری ساختمان‌ها، و هم در امور روانی و درونی مردم مانند اخلاق فردی و اجتماعی مردم.


وی گفت: جامعه و متولیان امر باید عوامل تأثیر‌گذار در فرهنگ عمومی را شناسایی و مدیریت و برنامه‌ریزی کند. یکی از آن عوامل مسأله طبیعی و جغرافیایی است. و دیگر عامل تاریخ و حوادث گذشته و عنصر زمان و مکان است و یکی دیگر از عوامل تأثیر‌گذار وسایل و تکنولوژی جدید مانند کامپیوتر، تلفن همراه، ماهواره، اینترنت و چنین فضا‌های مجازی است که متأسفانه نقش تخریبی این گونه موارد در فرهنگ عمومی و وضیعت فعلی بیشتر است.


حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: وظیفه مسئولین و برنامه‌ریزان این است که برنامه‌ریزی کند و جامعه را از حالت انفعالی و تدافعی نجات دهند.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به عامل تأثیر‌گذار رسانه‌های جمعی مثل صدا و سیما و مطبوعات گفت: این‌ها می‌توانند در فرهنگ جامعه نقش بسیار مفیدی را در ارتقای فکری ایفا کند.


خطیب جمعه ساوه رکود در جامعه را یکی از علل از بین رفتن نظام فرهنگی دانست و اضافه کرد: اگر یک نظام فرهنگی قادر به تأمین نیاز‌های انسانی نباشد انسان‌ها در پی ابداع عناصر فرهنگی جدید با پذیرفتن فرهنگ‌های دیگر بر می‌آید، لذا این فرآیند منجر به دگرگونی فرهنگی خواهد شد و در نهایت از قدرت فرهنگ کاسته می‌شود و اگر انصافا جامعه به فرهنگ دینی عمل کند و زندگی خود را با سبک زندگی اسلامی هم تراز کند پیشرفت اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی و رشد سیاسی قطعی است.


حجت‌الاسلام رحیمی همچنین اشاره‌ای به تحولات این روز‌های غزه کرد و با محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: پیروز صد در صدی میدان حماس و مقاومت است چرا که دشمن در تحلیل‌های خود متحیر مانده و نسبت به شکست هولناک خود سرمست گردیده و یقیناً بعد از آتش‌بس تازه درد‌ها و ضربات شکست شعله‌ور خواهد شد.


خطیب جمعه ساوه به پیامد‌های افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر علیه صهیونیست‌ها اشاره و اظهار داشت: این جنایات، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت می‌گردند تا بلا‌هایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائیل در بیاورند.


وی گفت: کاری که اسرائیل می‌کند، اینطور است که دارد بمب را بر سر‌ یهودی‌ها می‌ریزد؛ چون همه این‌ها به حساب‌ یهودی‌ها و دولت‌ یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: از طرفی رژیم صهیونیستی با جنایاتش جهان اسلام را متحد کرد و این درحالی است که قبل از این امت اسلامی وضعیتی دودستگی داشت و عده‌ای به‌دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس بودند که ان‌شاءالله از سرشان خارج شود.

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار