رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-23 08:52 شماره خبر : 2736 https://diyareaftab.ir/short/4Q9DX 0
کارشناس مذهبی:

کارشناس امور مذهبی گفت: یکی از فرصت‌هایی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است، ماه رجب است، بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس و آماده شدن برای ماه‌های شعبان و رمضان است.

به گزارش«دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام سعید صاحبی در گفتگو با خبرنگار نار خبر ضمن تبریک ماه رجب اظهار کرد: ماه پر فضیلت رجب از جمله ماه‌های گرانقدری است که بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس و آماده شدن برای ماه‌های شعبان و رمضان است.
 
وی با بیان اینکه روزه گرفتن و عبادت در این ماه بسیار سفارش شده است و ایام مبارک اعتکاف نیز در ماه رجب قرار دارد تا مؤمنان در مسجد با خدای خود راز و نیاز کنند، خاطرنشان کرد: از روایات متعددی که درباره روزه‌های ماه رجب حتی یک روز از آن وارد شده، اهمیت فوق‌العاده این عبادت و خودسازی در این ماه کاملاً روشن می‌شود.
 
حجت‌الاسلام صاحبی بیان کرد: اصلی‌ترین عملی که از مضمون دعا‌ها و دستورات ائمه معصومین(ع) در مورد این ماه فهمیده می‌شود، طلب استغفار از درگاه الهی است، زیرا ورود به سفره الهی در شب‌های قدر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که وجود انسان از آلودگی‌ها و غیر خدا پاک و مطهر شده باشد.

وی تأکید کرد: یکی از فرصت‌هایی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است، ماه رجب است زیرا این ماه، ماه دعا، توسل، توجه و استغفار است پس باید آن را ارج نهیم.
 
این کارشناس امور مذهبی افزود: انسانی که توانست در ماه رجب شخصیت خود را سامان‌دهی کند به چنان بصیرتی می‌رسد که نه‌تنها خود را از مهلکه‌های انحراف نجات می‌دهد، بلکه اطرافیان خود را نیز به سوی هدایت الهی رهنمون می‌گردد که صورت این هدایت در قیامت به شکل شفاعت از گناهکاران ظاهر می‌گردد.

امام محمد باقر(ع) بنیاد‌های شیعه را قوت بخشید
 
وی در ادامه با تبریک میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) گفت: این امام عزیز در سن ۳۷ سالگی به جای پدر گرانقدرشان به امامت رسیدند و حدود ۱۹ سال امامت کردند.
 
حجت‌الاسلام صاحبی یادآور شد: با مطالعه زندگی امام محمد باقر(ع) به این نتیجه می‌رسیم که‌ایشان دانش‌پژوه بودند و از این لحاظ به باقرالعلوم که در معنای شکافنده علوم انبیا است، خوانده می‌شدند و در طول عمر خود دانش‌پژوهان بسیاری را با علوم مختلف آشنا کردند.
 
وی گفت: در زمان این امام بزرگوار، بسیاری از شیعیان به مراتب عالی تشیع دست نیافته بودند و امام با تکیه بر قرآن، رهبری شیعه و تقویت مبانی پیروی می‌‏کوشید تا امامت را نیز مانند نبوت، امری الهی و مبتنی بر قرآن تبیین کند. بازتاب دیدگاه امام در مورد رهبری شیعه بر احادیث نبوی که بر شباهت و قرابت میان پیامبر(ص) و‌ امیرالمؤمنین(ع) تأکید می‌‌‌کرد در بحث‏‌های کلامی‌ایشان انعکاس فراوانی داشت و دیدگاه‌‏های‌ایشان درباره این موضوع، تأثیر ویژه‌‏ای بر مردم می‌گذاشت و بسیاری از تهدید‌ها و خطرات را از تفکر شیعی دور کرد و سبب شد با وجود عقاید گوناگونی که در آن زمان درباره مرجعیت وجود داشت، تعداد گرایندگان به این مکتب افزایش یابد. 
 
انتهای خبر/
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار