رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 14:48 شماره خبر : 7033 https://diyareaftab.ir/short/Vl38M 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: رئیس جمهور در تعیین کابینه به مصداق‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه اظهار کرد: نماز جمعه یک رسانه‌ای بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند و سخن می‌گویند.

وی افزود: در نماز جمعه حجاب و حفاظ و دیوار‌های مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و همچنین مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

خطیب جمعه ساوه بیان کرد: نماز جمعه گره‌گشای نیاز‌های ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، علمی و سیاسی است و همینطور منبع آشنایی مردم با جریان‌های سیاسی و توطئه دشمنان است.

وی در خصوص اینکه نماز جمعه وابسته به هیچ حزبی نیست، تصریح کرد: نهاد نماز جمعه دنبال حزب و جناح نیست زیرا این نهاد مردمی تابع ولایت است و مسیر او مسیر قرآن و عترت است و به دنبال خطوط ولایت و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه خطبه به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور در هفته آینده اشاره کرده و افزود: مراسم تنفیذ یک مراسم تشریفاتی برای آغاز ریاست جمهوری نیست بلکه یکی از مراسمات اساسی است که در آن مراسم با امضاى حكم ریاست جمهورى توسط رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند یعنی زمانی رأى مردم پس از انتخابات نافذ می‌شود که به تأیید و امضاى رهبر عزیز انقلاب اسلامى برسد و تا وى رأى مردم را تأیید و حكم ریاست جمهورى را امضا نفرمایند، طبق قانون، ریاست جمهورى هیچ صلاحیت و اعتبارى نخواهد داشت.

وی، در خصوص معنای تنفیذ یادآورشد: معنای این تنفیذ و تأیید این است که رئیس جمهور در مدت چهارساله، كلیه مواضع و جهت‏‌گیرى‏‌ها و برنامه‌های خود و دولت را باید با محوریت منویات و هدایت‌هاى راهبردى رهبر فرزانه انقلاب که همان آموزه‌های دینی است تنظیم نماید و طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشرؤیت دارد كه در مسیر اسلام و ارزش‌هاى انقلاب قرار داشته باشد و در غیر این صورت تنفیذ برداشته می‌شود.

در ادامه خطیب جمعه ساوه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در تنفیذ یکی از رؤسای جمهور گفت: نباید در مقابل دین ستیزان و قانون‌شکنان آرام نشست و از جملات آقای ظریف در مورد امتیاز شیعه بودن و... انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه گفت: مجلس باید بیدار باشد مواظبت داشته باشد، مدیون علامه‌امینی نشیم ما پای دین‌ ایستاده‌ایم، با برادران اهل سنت زندگی خوبی داریم ولی هر شعاری را قبول نمی‌کنیم و یا شورایی را تشکیل داده‌اند که عده‌ای از آن‌ها سابقه علیه انقلاب و شعار‌های دین داشته و یا سابقه محکومیت داشته واقعاً این نوع افراد بخواهند کابینه پیشنهاد بدهند باید از هم‌اکنون گریست البته منتظر می‌مانیم تا بعداً قضاوت بشود.

امام جمعه ساوه در پایان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان اشاره کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس به تعامل مجلس با دولت جهت تشکیل کابینه تأکید کرد البته این تعامل بی‌قید و شرط نبود و ١٢ معیار مهم برای انتخاب وزرا از جانب دولت و تأیید آن‌ها توسط مجلس مطرح شد که باید به آن عمل کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار