رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مشاور استاندار استان مرکزی خبر داد:

معاون و مشاور استاندار استان مرکزی گفت: ۱۰ اندیشکده فعال در استان مرکزی وجود دارد که با عدالت محوری، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی و خانواده‌مداری است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ امین جلال‌منش، عصر امروز در آیین آغاز به کار هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی تحول و نخستین گردهمایی اندیشکده‌ها و اندیشمندان جوان استان مرکزی، گفت: براساس گزارشات معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، استان مرکزی در تشکیل و شکل‌گیری هیئت اندیشه‌ورز کشور، در جایگاه اول قرار دارد.

وی با توجه به اینکه تحول بدون حرکت عمومی ممکن نیست، افزود: خط مشی استان، از کارکردهای هیات‌های اندیشه‌ورز است و هرگاه اندیشه، به محصول راهگشا برسد می‌تواند در سطح ملی بررسی شود.

معاون و مشاور استاندار استان مرکزی، عنوان کرد: اکنون ۱۰ اندیشکده فعال در استان مرکزی وجود دارد که با عدالت محوری، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی و خانواده مداری است که چهار رکن اساسی در سند تحول هیئت‌های اندیشه‌ورز وجود دارد.

جلال‌منش، گفت: اگر جامعه پویا نباشد به نوآوری و فعالیت موثر هیئت‌های اندیشه‌ورز نیازمند است. افراد صاحب ایده در لایه‌های اندیشه‌ورز اضافه می‌شوند و شبکه اندیشمند به بنیاد نخبگان متصل می‌شود.

وی، خاطر نشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اسلام ناب به هیچ‌وجه عقب افتادگی را بر نمی‌تابند و این جمع مقید به این امر مهم هستند و این جمله همان کلیدواژه‌ای است که به تحولگرایی معنا می‌بخشد و باید نشان دهیم پیشگام در تحول هستیم و تحول را عینیت خواهیم بخشید.

معاون و مشاور استاندار استان مرکزی، افزود: در یک سال گذشته در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر به صورت تحولی ورود کردیم و با تشکیل ستاد ماحصل آن حرکت به سمت مزرعه‌های خورشیدی و کاهش ناترازی تولید و مصرف حرکت کردیم.

جلال‌منش، در پایان تصریح کرد: مسائلی در دستور کار هیئت‌های اندیشه‌ورز استان قرار خواهم گرفت که مستلزم مداخله دولت باشد، منافع ملی و عامه را تحت الشعاع قرار دهند و یا نیازمند استفاده از اعتبارات و حمایت‌ها باشند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار