رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-29 12:50 شماره خبر : 7457 https://diyareaftab.ir/short/4AB3Q 0
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سارمان بهزیستی به‌عنوان یک نهاد متولی سلامت اجتماعی در راستای رسیدگی به محرومین، سالمندان، کودکان و زنان در قانون به آن اشاره شده که در راستای کاهش آسیب فردی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمود حسین آبادی امروز در نشست خبری ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اربعین امام حسین علیه‌السلام و گرامیداشت روز خبرنگار در بین خبرنگاران گفت: خبرنگاران اهل قلم، اهل حقیقت، فداکاری در موضوعات فرهنگی هستند. خبرنگاران در سال گذشته همراه همیشگی سازمان بهزیستی استان در رابطه با ارائه وضعیت محرومین، مستضعفان و معلولین داشته‌اند.

وی افزود: اصحاب رسانه و بهزیستی در کنار یکدیگر حقیقت گستر و عدالت محور هستند. سازمان بهزیستی بعد از انقلاب اسلامی ایران با توجه به کارکردها و رویکردهایی که دارد به‌عنوان یک نهاد متولی سلامت اجتماعی در راستای رسیدگی به محرومین، سالمندان، کودکان و زنان در قانون به آن اشاره شده که در راستای کاهش آسیب فردی فعالیت دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: نقش سازمان بهزیستی نقش مصداق خداخواهی بر مبنای دگرخواهی است که یک نقش عبادی حساب می‌شود.  

حسین‌آبادی عنوان کرد: خیرین به‌عنوان اجزای اجتناب ناپذیر و همچنین موسسات خیریه و سمن‌ها جزوه نهادها و مراکز غیر دولتی هستند که ۹۲ موسسه خیریه سمن در استان مرکزی وجود دارد که نقش پررنگی ایفا کرده‌اند. رویکرد سمن‌ها مردمی است و به شکل مردمی اداره می‌شود یعنی متعلق به مردم و جز مردم و همراه مردم است که همین نقشی که خیرین دارند توانسته‌اند به عنوان یک شتاب دهنده اجتماعی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی نقش خانواده محوری نقش پر رنگ‌تری پیدا کرده است که با کمک حمایت‌های در رابطه با نگهداری معلولین، سالمندان و اشخاصی که جنبه نگهداری در خانه را دارند سازمان کمک هزینه حق پرستاری و درمان الزامات دارویی را پرداخت خواهد کرد که باعث تقویت خانواده‌ها خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۵۷ جهیزیه که شامل پنج قلم کالای اساسی به خانواده‌های نیازمند داده شد، همچنین تفاهنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی در حال امضا هستیم تا خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مددکاران ارائه شود که جزوه نقاط قوت خدمات سازمان بهزیستی استان تا از دغدغه‌های مددکاران کاسته شود.  

حسین آبادی ادامه داد: هزینه‌های درمان شمال جامعه هدف گسترده‌ای است که بالغ بر ۱۱۹ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که ۳۳ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، ۵ هزار و ۸۰۲ خانواده تحت پوشش حوزه اجتماعی هستند که به صورت متمرکز اقدام می‌شود.  

وی در پایان تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که در حال انجام آن هستیم غربالگری سلامت جسمی و روانی سالمندان مانند غربالگری چشم که با شناسایی افراد مشکوک به بیماری در مرحله پیشگیری آنها را به پزشک معرفی و درمان آنها آغاز می‌شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار