رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: مدیران دستگاه‌‌های اجرایی استان مرکزی باید عقب‌افتادگی ۱۰ ساله را جبران کنند و هیچ مدیری در این دو سال یک روز هم تعطیلی نداشته و اگر مدیری تعطیلی داشته باشد از نظر ما خائن به دولت و مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه صبح امروز در مراسم آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی، گفت: در شرایطی در میانه دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم که به مراتب پیچیده‌تر و در عین حال مقتدرتر و با تجربه‌تر از دهه‌های اوایل انقلاب هستیم که هیچ انقلابی در جهان نتوانسته خود در این موقعیت قرار دهد و این تجربه را به دست آورد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که همه بزرگواران، مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان دائماً باید به آن توجه داشته باشند مبارزه با فساد است.

استاندار مرکزی بیان کرد: همان طور که همه کارشناسان و منتقدان به آن آگاه هستند این است که یکی از عوامل مهم و اساسی که نام جمهوری اسلامی ایران را می‌تواند تحت الشعاع خود قرار دهد فساد سیستم اداری است و باید سلامت سیستم اداری را ارتقاء دهیم.

مخلص‌الائمه خاطر نشان کرد: علت بسیاری از مشکلات و نارضایتی مردم در جامعه ناکارآمدی ساختار اداری است که فساد و بی‌عدالتی باعث تشدید آن می‌شود و دستگاه‌های عدالتی مانند سازمان بازرسی باید نسبت به رسیدگی این موضوعات اهتمام جدی داشته باشد. در قانون اساسی، دو وظیفه مهم نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین بر عهده سازمان بازرسی کشور است.

وی عنوان کرد: گاهی با نظارت و اجرای صحیح قوانین می‌توانیم از سوء جریان‌ها پیشگیری کرد و سازمان بازرسی باید با هشدار به مدیران آنها را آگاه کنند و مدیران نیز وظیفه دارند که به این هشدارها توجه کنند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی استانی است که در آن تولید و صنعت وجود دارد و در ادوار گذشته شرایط بدی را نیز گذرانده و در سال‌های اخیر در خصوصی‌سازی شرایط بدی را تجربه کرده است که برخی شرکت‌های بزرگ با خصوصی شدن، با خیانت و فساد به خاک سیاه نشسته بودند در حالی که توانایی تبدیل شدن به موتور پیشران تولید در کشور بودند ولی خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای این شرکت‌ها انجام شده است.

مخلص الائمه در پایان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌‌های اجرایی استان مرکزی و کشور به شدت تحت فشار هستند که باید این عقب افتادگی ۱۰ ساله را جبران کنند و هیچ مدیری در این دو سال یک روز هم تعطیلی نداشته و اگر مدیری تعطیلی داشته باشد از نظر ما خائن به دولت و مردم است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار