رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در هفت ماه اول امسال، 1215 سرباز آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های شغلی مختلف فرا گرفتند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ صبح امروز، محمد گودرزی، در نشست خبری اردوهای راهیان‌نور و مهارت‌آموزی سربازان وظیفه سپاه روح‌الله استان مرکزی، ضمن تأکید بر پیروزی‌های رزمندگان اسلام و همچنین عرض تبریک به پیروزی‌های جبهه مقاومت، گفت: از سال ۱۳۹۸ طبق دستور ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد، سربازان وظیفه در حین خدمت، از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

وی، عنوان کرد: یک هزار و ۲۱۵ نفر از سهمیه سربازان وظیفه، در هفت ماه اول سال جاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه پرداختند که در ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی، در رشته‌های مربوطه‌شان به کسب مهارت روی آوردند.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، افزود: برای سربازان وظیفه‌ای که در کلاس‌های کسب مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند تشویقاتی از جمله، معاف از پست و نگهبانی، ترتیب داده شده است.


گودرزی، خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه بعد از دریافت کارت پایان خدمت، کارت مهارت فنی و حرفه‌ای رشته آموزش دیده‌شان را دریافت می‌کنند و می‌توانند برای شروع کار‌، وام قرض‌الحسنه اشتغال ۱۵۰ میلیونی، با بازپرداخت هفت ساله و سود چهار درصد دریافت نمایند.


وی، از برگزاری مسابقه‌ای برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جهت تشویق در فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سربازان وظیفه خبر داد و افزود: افزایش مهارت کارکنان وظیفه، شناسایی سطح کیفی آموزش‌های مهارتی از طریق فضا‌سازی و ارائه الگوهای برتر، تلاش برای استاندارد‌سازی کارگاه‌ها و تجهیزات آموزشی و شناسایی و حمایت از استعدادهایی که در بین سربازان وجود دارد، از اهداف این مسابقه است.


معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، پیرامون دیگر اهداف این مسابقه، اظهار کرد: بهره‌گیری از مهارت‌های برتر، در امر خدمت دوره ضرورت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت دوره خدمت ضرورت، افزایش انگیزه مهارت و خلاقیت در کارکنان وظیفه دارای مهارت، ترویج و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی در بین نیروهای مسلح، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و افزایش نرخ اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه، از دیگر اهداف مسابقه افزایش مهارت کارکنان وظیفه است.


گودرزی، خاطر‌نشان کرد: چهار سطح شهرستانی، استانی، سازمان نیروهای مسلح و کشوری، در ۱۵ رشته مهارتی، برای برگزاری مسابقه افزایش مهارت وظیفه، تعبیه شده است.


وی، افزود: این مسابقه با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و با مشارکت معاونت‌های ستادکل نیروهای مسلح سپاه، ارتش، وزارت دفاع، فراجا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار