رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-28 16:10 شماره خبر : 5389 https://diyareaftab.ir/short/4PbYp 0
امام جمعه کمیجان:

امام جمعه کمیجان گفت: گرامیداشت مسئله دفاع مقدس و خرمشهر دلیل بر عزت آفرین بودن این مسئله و یادآور زنده بودن مقاومت ملت ما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛  به نقل از سلام کمیجان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سعیدی با توجه به اهمیت موضوع  ملی جوانی جمعیت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ به فعالان جمعیت، آینده هولناک پیری جمعیت گفت: این یک مسئله سیاسی برای کشور است و یک جهاد بزرگ در مقابل کشور ما قرار دارد و یکی از پایه‌های مهم قدرت جامعه تعداد زیاد مردم است. 

امام جمعه کمیجان گفت: امروز طبق آمار در بین ۲۶ کشور، در منطقه غرب آسیا، که ایران و همسایگان ایران هستند، ایران از نظر رشد جمعیت جایگاه ۲۵ام را دارد، یعنی یکی به اخر است و رژیم صهیونیستی به عنوان کشوری که خودش این طرح را در کشورها پیاده می‌کند جایگاه هفتم را دارد و اینگونه کشورها را دچار بحران می‌کنند. 

وی گفت: بعد از ۳۰ سال که  از اجرای این سیاست کنترل جمعیت می‌گذرد، در دنیا ۳۳ درصد رشد جمعیت مدیریت شده است، در منطقه غرب آسیا ۴۴ درصد و در ایران ۷۰ درصد کنترل شده است. 

امام جمعه کمیجان راهکارها را مطرح کرد و گفت: حمایت دولت از ازدواج و تسهیل ازدواج و گسترش اشتغال و مردم هم کارهایی را که مردمی است را وارد میدان عمل و اجرا کنند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به مناسبت های هفته گفت: شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هجری و سالروز ولادت با سعادت علی ابن موسی الرضا علیه السلام است و ۵۵ سال عمر بابرکت امام رضا(ع) و به مدت ۲۰ سال امامت وی بوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره امام رضا علیه السلام، گفت: ما باید از سه بعد زندگی ائمه را در بین مردم روشنگری کنید و اول بعد معنوی و ارتباط و جایگاه معنوی امامان و مسئله دوم درس‌هایشان برای زندگی ما چه پیامها و دستوراتی در روزمره زندگی ما دارند و سوم در مورد سیاست است. 

امام جمعه کمیجان اظهار داشت: پنج شنبه سوم‌خرداد، سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار و پیروزی است و سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از نصرت های الهی بود. 

سعیدی بیان کرد: گرامیداشت مسئله دفاع مقدس و خرمشهر را دلیل بر عزت آفرین بودن این مسئله دانست و این مسئله یادآور زنده بودن و مقاومت ملت ما است و مقاومت نتیجه‌اش عزت است. 

وی در خصوص تعطیلی شنبه ها گفت: کشور ما چه میزان به این موضوع نیاز دارد که تعطیل شود و نباید دست مایه چند نماینده معدود شد و مردم گرفتار اقتصاد و معیشت هستند با تعطیلی یک روز دیگر کشور به چالش کشیده می‌شود.

فتح خرمشهر یادآور زنده بودن مقاومت است
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار