رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-20 14:23 شماره خبر : 8751 https://diyareaftab.ir/short/VbowR 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: عملیات وعده صادق۲ باعث ذلت مستکبران و خوشحالی مستضعفین شد و مصداق آیه شریفه «یومئذ یفرح المومنون» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مناسبت‌ ۱۱ و ۱۳ مهرماه جز ایام‌الله هستند و باید در تقویم جمهوری اسلامی این دو روز و حماسه افتخارآمیز وعده صادق۲ و نماز جمعه نصر ثبت شود.

وی افزود: وعده صادق۲ توان نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده و هدف قرار دادن مقر موساد که به جمع آوری اطلاعات علیه جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند و همچنین آسیب رساندن به پایگاه‌های نواتی موجب تضعیف توان هوایی رژیم جنایتکار صهیونیستی و کاهش قابلیت‌های وحشی‌گری‌های نظامی این رژیم سفاک شد.

سوری اظهار کرد: این رژیم سفاک و کودک‌کش برای اجرای عملیات تهاجمی خود و دفاعی خود متکی به نیروی هوایی است لذا هدف قرار دادن مقر موساد و پایگاه‌های هوایی یک ضربه روانی بزرگی بر این رژیم وارد کرد.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: عملیات وعده صادق۲ باعث ذلت مستکبرین و خوشحالی مستضعفین شد و مصداق آیه شریفه «یومئذ یفرح المومنون» است و این افتخار‌آفرینی باعث قوت قلب مومنین، مستضعفین و جبهه مقاومت شد.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در نماز جمعه نصر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ «قوام جمهوری اسلامی ایران به مردم است». یعنی عزت و دوام جمهوری اسلامی به همین مردم است.

سوری افزود: حضور مردم در نماز جمعه نصر، اقتدار حضور مردم رو به رخ جهانیان کشید و خطبه‌های رهبر حکیم انقلاب، عزت و اقتدار و حماسه رو به این یوم‌الله بخشید.

امام جمعه فرمهین گفت: روشنگری‌های رهبری، وسوسه خناسان را از بین برد، روحیه‌ی امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد و هم امیدبخش برای آینده درخشان جبهه مقاومت بود.

وی گفت: رزمندگان جهان اسلام استوارتر از گذشته کار مقدس شهید نصرالله و همه مجاهدین جبهه مقاومت را به سرانجام می‌رسانند و در این راه با خون‌های پاکی که در این راه ریخته شده است، قطعا به ثمر خواهد رسید.

سوری افزود: دشمن امپراتوری رسانه را در اختیار دارد و فضا را ملتهب می‌کند، دشمن موفقیت‌های جبهه مقاومت را سرپوش می‌‌گذارد اما کاستی‌های خود را چنان پوشش می‌دهد که کسی به ضعف آن‌ها پی نبرد.

امام جمعه فرمهین گفت: روایت اول را دشمن مطرح می‌کند چون که رسانه در اختیارش بوده اما در میدان نبرد هنوز نتوانستند وارد مرز لبنان شوند.

وی افزود: دشمن در مسئله تکنولوژی و علم دست برتر دارد، آمریکا و جبهه استکبار تمام امکانات را در اختیار صهیونیست گذاشته اما در میدان جنگ و جهاد آنها فرار می‌کنند.

سوری اظهار کرد: در این جنگ نابرابر که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس همه صهیونیست را حمایت می‌کنند اما حزب الله لبنان و جبهه مقاومت با ایمان و اراده قوی حرکت می‌کنند و آنچه پیروز می‌شود، همین ایمان است.

امام جمعه فرمهین با بیان اینکه ایمان باعث تقویت و پیروزی جبهه حق می‌شود، گفت: در زمان رسول خدا(ص) برخی مواقع لشکر پیامبر(ص) هم شکست می‌خورد اما دست از راه و اراده بر نداشتند.

وی گفت: در این مسیر که به جبهه مقاومت صدماتی وارد شده و سید مقاومت و برخی از فرماندهان تراز اول به شهادت رسیده اما مسیر مسیر روشن و نورانی است و جبهه حق به سرانجام خواهد رسید.

سوری با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: تربیت به عنوان مقدس‌ترین شان ربوبیت الهی است و تربیت اصالتاً کار خداست.

امام جمعه فرمهین گفت: غایت خلقت انسان و آفرینش عالم چیزی جز تربیت نیست تا انسان متخلق به اخلاق‌الله شود.

وی افزود: پس اساسا تربیت کار خداست اما پروردگار عالم مسئله تربیت را به انبیاء و ائمه‌اطهار (ع) تفویض کرده است.

سوری اظهار کرد: خانواده، مدرسه و مسجد سه ضلع تربیت هستند و نقش بسزایی در سعادت فرزندان دارند و پیوندی مستحکم باید بین اینها باشد.

امام جمعه فرمهین گفت: مسئله تربیت را نباید به معلمان و سایر کارگزاران مدرسه محدود کرد، مربیان فقط اینها نیستند بلکه شامل محیط مسجد است.

وی افزود: مسجد در عین اینکه عبادی‌ترین محیط در جامعه اسلامی است، مکان تربیت‌ است. باید فرزندان ما در مکان سالم تربیت شوند و لازمه آن رفت و آمد در این مکان‌های سالم است و ارتباط با دوستان شایسته‌ای که در چنین مکان‌های مقدسی حضور دارند، ارتباط را با مساجد بیشتر می‌کند.

سوری اظهار کرد: متولیان تربیت در آموزش و پرورش نقش بسزایی در این مسئله دارند باید همت کند و این ارتباطات و زمینه را فراهم کنند.

امام جمعه فرمهین گفت: معلمان باید دانش‌آموزان را از نظر دینی تقویت کنند و البته باید افرادی که برای امورات پرورشی گمارده شوند، باید علاقمند و هم در مراسمات ملی، مذهبی در مساجد حضور پیدا کنند و در این مسند اثرگذار باشند.

وی افزود: دشمن با تمام توان عدّه و عُده برنامه‌ریزی می‌کند تا از نظر دینی و تربیتی صدمه وارد کند، کسانی که در این جایگاه وظیفه‌ای را بر عهده گرفتند باید مسئله تربیت در اولویت وی باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار