رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-04 08:37 شماره خبر : 2924 https://diyareaftab.ir/short/V9kwK 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: حضرت علی(ع) آغازگر امامت، مظهر عدالت و خداپرستی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در مراسم جشن میلاد با سعادت مولی‌الموحدین، حضرت علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر که شامگاه سه‌شنبه در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد؛ اظهار کرد: شخصیت‌ حضرت علی علیه السلام به عنوان انسان کامل و الگویی برای عموم مردم از نیاز‌های ضروری جامعه کنونی است.

وی گفت: یکی از صفات و خصوصیات برتر‌ امیرمؤمنان(ع) افضلیت و برتری آن حضرت نسبت به همه انبیاء غیر از خاتم انبیاء است.

امام جمعه ساوه تأکید کرد: امام علی(ع) در میان همه‌ی افراد بشر دارای امتیاز‌هایی است که حتی بسیاری از انبیا و ائمه هم این امتیاز‌ها را ندارند و تمام این خصوصیت‌ها بر اثر لطف الهی و مقام بندگی خالصانه‌ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد فضائل حضرت علی(ع) گفت:‌ امیرالمؤمنین(ع) آیئنه تمام نمای پیامبران است زیرا حضرت محمد(ص) فرموده‌اند: هر کس بخواهد آدم را در علمش، و نوح را در فهمش، و ابراهیم را در خلقش، و موسی را در مناجاتش، و عیسی را در سنت و رفتارش، و محمد(ص) را در تمام خلقت و کمال و صفاتش ببیند، باید به این مرد که از راه می‌رسد بنگرد. پس مردمان همه گردن کشیدند، ناگاه علی بن ابی طالب(ع) را دیدند که از راه رسید.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: امام علی‌(ع) آغازگر امامت، مظهر عدالت، خداپرستی بود.

حجت‌الاسلام رحیمی در پایان گفت: امام علی(ع) در کنار همه ویژگی‌های شاخصی که داشتند در زمان حاکمیت نیز به عنوان الگویی ممتاز برای حاکمان و فرمانداران در هر عصر و زمانی می‌باشد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار