رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قاری برجسته قرآن کریم:

قاری و داور برجسته قرآن کریم گفت: یکی از راه‌های ترویج قرآن توجه دادن خانواده‌ها به ضرورت قرآن‌خوانی است، که این اقدام موجب آرامش معنوی وچ افزایش دریافت مفاهیم اخلاقی، معرفتی، دوری از شیطان در خانواده‌ها می‌شود.

به گزازش « دیارآفتاب»؛ احمد صابرنژاد در گفتگو با نار خبر، اظهار کرد: تلاوت مستمر و انس با قرآن موجب ارتباط بیشتر با پروردگار است.
 
وی گفت: قرآن معجزه جاودانه پیامبر خاتم است و اینکه قرآن در همه ادوار تاریخ بشر، معارف مورد نیاز انسان را در صحنه وسیع و عظیم زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حاکمیتی و همه ابعاد دیگر در اختیار قرار می‌دهد.
 
صابرنژاد بیان کرد: یکی از راه‌های ترویج قرآن توجه دادن خانواده‌ها به ضرورت قرآن‌خوانی در فضای خانواده است. این اقدام موجب آرامش معنوی و افزایش دریافت مفاهیم اخلاقی و معرفتی و دوری از شیطان در خانواده‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: مقصود امام خامنه‌ای مد ظله العالی از اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآنی بشود، این است که بستر آموزش، فراگیری، یادگیری، محافل قرآنی، کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن مسجد است. یعنی هرگونه فعالیت قرآنی که بخواهد صورت گیرد باید در بستر مسجد انجام شود.

این قاری قرآن تأکید کرد: مساجدی می‌توانند تبدیل به پایگاه قرآنی شوند که در آن مساجد ظرفیت، امکانات و تجهیزات اولیه این مسأله وجود داشته باشد، یعنی در آن مسجد قشر جوان و نوجوان حضور داشته باشند، اساتید قرآنی، قاریان قرآن و معلمان قرآن حضور داشته و شناسایی شوند و البته خود امام جماعت یک چهره قرآنی باشد و مسجدی باشد که علاقه‌مندان به مباحث قرآنی به آن اقبال دارند.

وی گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری برگزاری مسابقات قرآنی بین مساجد هست که می‌تواند به ایجاد انگیزه‌ انس بیشتر مخصوصاً قشر نوجوان و جوان ما به قرآن کریم باشد.

وی در پایان گفت: مسابقات قرآنی بسیج به این مهم پرداخته هست چون پایگاه‌های مقاومت بسیج در دل مساجد است و الحمدلله با همکاری بسیج مساجد و محلات، امور رسیدگی به مساجد و کانون‌های مساجد با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ساوه، مسابقات بزرگ قرآنی نور در حال برگزاری هست که به ندای رهبری لبیک گفته و ان‌شاءالله این روند در سال‌های آتی هم با کیفیت بیشتر با‌ایده و خلاقیت بهتر و مخصوصاً اعتبارات بیشتر جهت ایجاد انگیزش و جذب نوجوان و جوان به حضور در مسجد، برگزار و استمرار داشته باشد.

 

قرائت قرآن موجب آرامش معنوی در خانواده می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار