رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-08 09:20 شماره خبر : 1075 https://diyareaftab.ir/short/Vp6g4 0
دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی:

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی، با اشاره به اینکه نسل جوان نیاز به بصیرت‌افزایی و روشنگری دارند، گفت: ما وظیفه داریم تا جوانان غیور و نوجوانان شجاع از جمله شهید محمدحسین فهمیده را به نسل جوان معرفی کنیم.

حبیب احتشامی‌نیا، در گفتگو با «دیارآفتاب»؛ با اشاره به اتفاقات مهم روز ۱۳ آبان، گفت: روز ۱۳ آبان یادآور اتفاق مهمی از جمله کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی است.

وی، افزود: نوجوانان شجاعی در دوران دفاع مقدس وجود داشتند که با دست‌کاری شناسنامه خود برای دفاع از کشور به میدان‌های نبرد اعزام می‌شدند و در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کردند از جمله این نوجوانان، شهید حسین فهمیده است که رشادت و شجاعت این نوجوان در تاریخ ماندگار شد.

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی، ادامه داد: ما در برابر شهدای عزیز اسلام وظیفه داریم تا همواره یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و هرگز اجازه ندهیم تا اسم این عزیزان از کتاب‌های درسی مدارس حذف شود.

احتشامی‌نیا، با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز ۱۳ آبان توسط دانشجویان این مرز و بوم صورت گرفت و دانشجویان با توکل به خدا منشاء بدبختی و جاسوسی و تحریم‌ها را از بین بردند که این روز نیز در تاریخ ماندگار شد.

وی، جوانان و نوجوانان نسل جدید نیاز به بصیرت افزایی و روشنگری دارند، افزود: ما وظیفه داریم تا جوانان غیور و نوجوانان شجاع از جمله شهید محمدحسین فهمیده را به نسل جوان معرفی کنیم تا سطح آگاهی جوانان از اتفاقات دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس افزایش یابد.

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی، اظهار کرد: کتاب‌های درسی دانش آموزان در گذشته به معرفی کامل شخصیت و زندگی شهید محمدحسین فهمیده می‌پرداخت اما اکنون بسیاری از مطالب را خلاصه کردند و حدود دو صفحه را به شهید فهیده و شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا به طور مختصر اختصاص داده‌اند در صورتی زندگی هر یک از شهدا برای دانش آموزان درس‌های بسیاری دارد که میتواند الگوی مناسبی برا آنان باشد.

احتشامی‌نیا، در پایان با اشاره به اهمیت آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان گفت: ما وظیفه داریم تا بیشتر از پیش به آموزش و معرفی الگوهای مناسب برای دانش‌آموزان، جوانان و نوجوان بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار