رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۵۳ فقره کارت ملی هوشمند، برای شهروندان هم‌استانی، صادر شده است، که از این مقدار، یک میلیون و ۱۲۴ هزار ۲۵۲ فقره آن، تحویل متقاضیان گردیده است.

عبدالرضا کریمی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ با بیان این که از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند در کشور، یک میلیون و ۱۹۸ هزارو ۴۸۷ فقره کارت ملی هوشمند، تا پایان شهریورماه سال جاری، در استان مرکزی، صادر شده است، گفت: در صدور کارت، تا پایان سال، عقب افتادگی صدور این کارت‌ها برطرف خواهد شد.

وی، افزود: از تعداد کارت‌های ملی هوشمندی که تولید شده است، یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۵۳ فقره از آن، برای شهروندان هم‌استانی، صادر شده است، که از این مقدار، یک میلیون و ۱۲۴ هزار ۲۵۲ فقره آن، تحویل متقاضیان گردیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی، بیان کرد: ۶۶ هزار و ۷۰۰ کارت ملی هوشمند ثبت‌نام شده توسط شهروندان، در انتظار چاپ است.

کریمی، عنوان کرد: ۷۵۰۰ کارت ملی هوشمند، در ادارات و دفاتر پیشخوان دولت، صادر شده است که به‌دلیل ثبت شماره تماس‌های اشتباه یا مسدودسازی پیامک اطلاع‌رسانی، هنوز شهروندان برای دریافت کارت‌های ملی خود اقدامی نکردند.

وی، اظهار کرد: ۲۱ هزار ۲۸۷ نفر در استان مرکزی، با داشتن ۱۵ سال سن، واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، که ۹۷۵ نفر از آن‌ها، درخواست صدور کارت ملی نداده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی، خاطرنشان کرد: تعدادی از کارت‌‌های ملی هوشمند صادر شده، اعتبارشان تمام شده است، اما با موافقت دولت، تا پایان سال ۱۴۰۵ اعتبار آن‌‌ها تمدید خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری مردم، به دفاتر پیشخوان دولت، برای تمدید کارت‌های ملی هوشمند خود نیست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار