رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 09:38 شماره خبر : 4998 https://diyareaftab.ir/short/Vv8M3 0
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه باید جایگاه معلم را گرامی‌داشت و به آن احترام گذاشت گفت: بهترین موقعیت برای گرامیداشت مقام معلم سالروز شهادت استاد مطهری است که نمونه یک معلم و استاد کامل است.

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: مقام علم و مقام تعلیم و تعلم در کشور ما که کشوری اسلامی است، باید معارف اسلامی در آن گسترش پیدا کند.

وی افزود: مقام علم و عالم بالاترین مقام در اسلام است و مقامی بالاتر از علم نیست. جایگاه استاد و معلم تربیت کردن افراد به جهت شرافت علم است که دارای شرافت معنوی است، علم ارزش معنوی دارد و ارزش مادی ندارد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: ابتدا ارزش خود علم بالا است که دارای ارزش و جایگاه بلندی دارد که قرآن به آن توجه دارد که در قرآن و روایات در باب علم سخن‌های زیادی گفته شده است.

میرمهدی عنوان کرد: غیر از اسلام هیچ مذهب و مکتبی در باب و فضیلت علم بیان نکرده بنابراین جایگاه معلم در حق تعلیم به عنوان پدری و ابوت در اسلام بیان شده که فرمودند: « پدر بر شما سه تا است ابوع الولدک، ابوع علمک و ابوع الزوجک است، یک پدر که از وی متولد شدید، یک پدر که معلم است و تو را آموزش داده که مانند جایگاه پدر را دارد. و پدری که دختر خود را برای ازدواج می‌دهد جایگاه پدری دارد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین باید جایگاه معلم را گرامی‌داشت و به آن احترام گذاشت که البته بهترین موقعیت برای گرامیداشت مقام معلم سالروز شهادت استاد مطهری است که نمونه یک معلم و استاد کامل است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در رابطه با روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری تصریح کرد: استاد شهید مرتضی مطهری نیز مظلومانه و توسط عده‌ای افراد نادان و جاهل به شهادت رسیدند که بهترین موقعیت برای تجلیل از فعالیت‌های معلمان در سراسر کشور است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار