رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-09 13:02 شماره خبر : 3021 https://diyareaftab.ir/short/VlzAD 0
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله:

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به کارهای اطلاعاتی سردار شهید حسن باقری در دوران دفاع مقدس گفت: کارهای بسیار ارزشمند اطلاعاتی که شهید انجام داد، منشاء خدمات بسیار بزرگی برای نظام و انقلاب اسلامی ایران شد.

سردار محمدرضا عسگری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطر همه شهدا خصوصا سردار شهید حسن باقری، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «دفاع مقدس مملو از نبوغ، گنجینه‌ها و خاطرات مختلف است»، جنگ و دفاع مقدس ظرفیتی بسیار بزرگی بود و این ظرفیت به خاطر ایمان، اخلاص رزمندگان و گام برداشتن برای خدا، نصرت الهی بود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: نبوغ و خلاقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خاطر همان ایمان و خلوص‌نیت آنها شکوفا شد و خداوند نیز به آنها نصرت‌هایی زیادی عطا کرد تا کارهای بزرگی را انجام دهند.

سردار عسگری بیان کرد: سردار شهید حسن باقری نیز یکی از برداران بسیجی بود که به عنوان خبرنگار و فیلم‌بردار در جبهه‌های جنگ حضور داشت و به‌خاطر همان خسیسه ایثار و تقوایی که داشت لطف و نصرت الهی شامل حال شهید باقری شد.

وی با اشاره به کارهای اطلاعاتی سردار شهید حسن باقری در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: کارهای بسیار ارزشمند اطلاعاتی که شهید انجام داد تا یک نخبه و نابغه جنگی به عنوان یک فرمانده اطلاعاتی مطرح و در بحث‌های اطلاعاتی شروع به ارائه نظر اطلاعاتی کند که منشاء خدمات بسیار بزرگی برای نظام و انقلاب اسلامی ایران شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: در راستای همین خدمات بزرگی که شهید حسن باقری انجام دادند مشاهده می‌کنیم که بسیجیان عزیز علی‌رغم اینکه سابقه آن‌چنانی از مسائل مختلف نظامی نداشتند و دانشگاه خاصی در حوزه نظامی نگذارنده و دوره‌های خاصی را نیز آموزش ندیده بودند ولی به‌خاطر همین اخلاص، تقوا، تعهد و دغدغه‌ای که داشتند در این مسیر گام برداشتند و خداوند نیز به ذهن‌های آنها برکت داد.

سردار عسگری عنوان کرد: مأموریت‌های بزرگی که انقلاب و نظام داشت، به وسیله بزرگوارانی مانند شهید حسن باقری انجام شد یعنی حاکمیت الهی و حاکمیت دینی رخ داد و برای اتفاق افتادن این حاکمیت الهی نیاز بود که رزمندگان ما توفیق پیدا کردند تا در مقابل دشمنان خود یکی پس از دیگری به پیروزی برسند.

وی گفت: استکبار جهانی با کمک صدام دنبال این بودند که نظام و انقلاب اسلامی را به چالش بکشانند وشکست دهند که این لطف الهی شامل حال رزمندگان در مجموعه‌های مختلف شد تا دشمنان را شکست دهند که نظام و انقلاب ما توانسته تهدیدات مختلفی که در مسیر انقلاب قرار گرفته علیرغم این‌که در زمان جنگ تجربه نظامی نداشتند را پشت سر بگذارند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان تصریح کرد: بسیجیان مخلص خدا نیز در مجموعه مخلصانه و داوطلبانه در عرصه‌های مختلف امنیتی که امروزه درگیر آن هستیم، حضور پیدا کردند و در صحنه‌های دفاع مقدس، دفاع از حرم برای رضای خدا قدم برداشته‌اند و خداوند نیز به آنها عنایت کرده و از میان آنها فرماندهان بزرگی را برگزیده است.

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار