رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-17 09:06 شماره خبر : 74 https://diyareaftab.ir/short/NBrKN 0
نماینده سابق مردم‌ تفرش در مجلس:

نماینده سابق مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: مردم با ایستادگی خود، انسجام ملی و حضور رهبری آگاه و شجاع، موجب پیروزی انقلاب اسلامی در سال 13۵۷ شدند.

محمد حسینی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ با اشاره به قیام خونین ۱۷ شهریورماه گفت: اختلافات طبقاتی و نگاه خفقانی را که رژیم پهلوی در همه زمینه‌ها در کشور پیاده کرده بود و همچنین حضور کشورهای استعمارگر انگلیس و آمریکا موجب شد که بعد از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ جنبش‌های زیادی در کشور علیه رژیم پهلوی شکل بگیرند.

وی افزود: همه گروه‌های سیاسی کشور با سخنرانی‌ها و روشنگری‌های امام راحل و خیانت‌های رژیم پهلوی نسبت به شرایط کشور آگاه می‌شدند و به افشاگری اوضاع و احوال کشور می‌پرداختند.

نماینده سابق مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ با توجه به شرایط خفقان و مشکلاتی که حکومت پهلوی برای مردمان گوشه کنار کشور ایجاد کرده بودند، مبارزات علنی علیه رژیم پهلوی شروع شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم در شرایط نا‌بسامانی به سر می‌بردند و با اعلامیه‌هایی که توسط امام راحل از کشور فرانسه به دست مردم می‌رسید از اتفاقات کشور باخبر می‌شدند.

وی افزود: شرایط‌ سیاسی، فرهنگی و تظاهرات‌هایی که علیه رژیم پهلوی رخ می‌داد باعث شده بود که شاه نخست وزیرهای خودش را تغییر دهد.

نماینده سابق مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان کرد: بعد از دولت جمشید آموزگار و بعد از حادثه سینما رکس آبادان، روحیه مردم جریحه‌دار شده و به خیابان‌ها ریختند.

حسینی اظهار کرد: در جریان اعتراضات مردمی، دولت شریف‌امامی روی کار آمد که بتواند با یک شرایط ملی‌گرایی، قیام مردم را سرکوب کند ولی با توجه به عزم مردم و روشنگری‌های روحانیت، مردم در قالب گروه‌‌های مختلف در سراسر کشور به تظاهرات پرداختند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم هشدارهای رژیم پهلوی مبنی بر حکومت نظامی در روز ۱۷ شهریورماه، مردم برای اقامه نماز جمعه در میدان ژاله که با نام میدان شهدا نام‌گذاری شده است، تجمع کردند و بعد از اقامه نماز، به تظاهرات علیه رژیم پهلوی پرداختند.

نماینده سابق مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس خاطرنشان کرد: در ۱۷ شهریورماه ۱۳۵۷ متأسفانه در اقدامی غیرانسانی، رژیم پهلوی مردم بی‌گناه را به رگبار بست که در این واقعه حدود ۱۰۰ نفر از مردم شهید و بیش از 200 نفر مجروح شدند.

حسینی در پایان بیان کرد: خون پاک شهدای ۱۷ شهریور، زمین میدان ژاله را گلگون کرد و نقطه عطفی برای شکست رژیم غاصب پهلوی شد و در پی آن، مردم با ایستادگی خود، انسجام ملی و حضور رهبری آگاه و شجاع، موجب پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار